Информация за граждани: тел: 0800 14 800 - "зелен телефон" на НЗОК/може да се избира от стационарни телефони, телефонни номера към всички мобилни оператори, както и от чужбина/. Разговорите са безплатни за потребителите и те могат да задават въпросите си на него от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:30 ч., всеки работен ден от седмицата. Времетраенето на една консултация е 5 минути.
Приемна за консултации на граждани: София 1407, кв. Лозенец, ул."Любата" №15 /карта/ Приемно време за граждани от 09:00 ч. до 17:30 ч., всеки работен ден от седмицата.
тел.02/965 9387 - за набиране от аналогов и от мобилен телефон /GSM/.
тел: +359 2 965 9116 Информация за граждани за здравноосигурителните им права в Европейската общност
тел: +359 2 965 9193 Информация за граждани за лечение и здравно обслужване на деца и лица над 18 години в България и чужбина
Приемна за консултации на граждани за здравноосигурителните им права в Европейската общност:
София 1407, кв. Лозенец, ул."Кричим" №1, стая № 102 /карта/
Приемно време за граждани - „Свободно движение на хора” – европейски регламенти и двустранни спогодби за социално осигуряване – всеки работен ден в интервала от 09.00 ч. до 17.30 ч.
Пресцентър и протоколни дейности:02 965 9254; 02 965 9157; 02 965 6822. e-mail: [email protected] - само за обмен между институциите и служебна кореспонденция.
За да получите коректни отговори на вашите въпроси, трябва да ги отправите към отговорните институции по компетентност:
· здравноосигурителни вноски – към Националната агенция за приходите (НАП), София 1000, бул. “6-ти септември” № 10 тел.: 070018700; 02/ 9859 63 43; бул. “Дондуков” № 52, Денонощна данъчно–осигурителна информация: 02/ 988 40 40 30 65; Електронен адрес: www.nap.bg (Териториални дирекции на НАП по местоживеене);
· здравно законодателство – към Министерството на здравеопазването, София 1000, пл. “Света Неделя” № 5, горещ телефон: 02/ 930 11 52; пресцентър: 02/ 930 11 07; централа: 02/ 981 01 11;
· здравословни проблеми на гражданите – към личните лекари;
сигнали, жалби и въпроси на гражданите (в писмен вид) - към районните здравноосигурителни каси (линк “Контакти” на електронната страница на НЗОК предоставя координатите);
· квалификация на лекарите и зъболекарите – към Българския лекарски съюз (БЛС): София 1000, Център по хигиена, ул. “Акад. Иван Гешов” № 15, централа: 02/ 581 21, тел. 02/ 954 11 26, 02/ 954 11 69, 02/ 954 11 81; и към Българския зъболекарски съюз (БЗС): София 1000, бул. “Княз Дондуков” № 48, тел.: 02/ 986 34 90, факс: 02/ 988 87 24
· морално-етични проблеми на взаимоотношенията лекар-пациент – към Българския лекарски съюз и към регионалните комисии по лекарска етика, София 1505, бул. “Евлоги Георгиев” № 108, тел.: 02/ 946 32 63, за София: тел.: 02/ 944 63 41 - Столична комисия към БЛС по лекарска етика;
· експертиза на работоспособността – към Националната експертна лекарска комисия (НЕЛК) - София 1000, Център по хигиена, ул. “Акад. Иван Гешов” № 15, І етаж, тел. (централа): 02/ 58 121, 02/ 954 11 84;
· Териториално-експертна лекарска комисия (ТЕЛК) – към районните здравни инспекции и към Министерството на здравеопазването
· имунизации и ваксинации – към Информационно-консултативния здравен център към РИОКОЗ (бивша ХЕИ) – София 1000, “Враня” № 20, 02/ 931 2051; централа: 02/ 813 04 00.