Предоставяне на акумулаторна количка

От: Е** Ч** Зададен на: 02/08/2022   Отговорен на: 03/08/2022

Въпрос

Майка ми имаТЕЛК - ово решение с 74,3 % инвалидност, поради операция на крака. Трудно подвижна е. Има ли право да получи безплатна акумулаторна количка /не инвалидна/? Ако има право, каква е процедурата? Благодаря Ви предварително!

Отговор

На интернет страницата на НЗОК в рубрика „Помощни средства, приспособления и медицински изделия (ПСПСМИ)“ -  https://www.nhif.bg/page/2302 е публикуван Списък-спецификация с определени и групирани помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия извън обхвата на задължителното здравно осигуряване, съгласно чл. 73, ал. 1 от Закона за хората с увреждания, от раздел А на спецификация, утвърдена от НС на НЗОК с решение № РД-НС-04-135/16.11.2021 г, в сила от 01.07.2022 г.
В таблицата са посочени медицинските условия за отпускане, необходимите документи - Медицински протокол от специализирана ЛКК по профила на заболяването, разкрита към ДКЦ (МЦ) или експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК.
Относно стъпките за придобиване на помощни средства, приспособления и медицински изделия, информация е публикувана на интернет страницата на НЗОК в рубрика „Новини“ от 24.06.2022г. - www.nhif.bg/page/news
Може да посетите ЛКК/ТЕЛК, откъдето ще бъде издаден електронен протокол/решение за предписване на ПСПСМИ.
Към протокола/решението се попълва на място електронно заявление за съгласие с предписаните ПСПСМИ и необходимост от предоставянето им. Заявлението може да бъде подадено и от упълномощено лице.
Експертни комисии на НЗОК/РЗОК ще разгледат електронното заявление и ще издадат одобрение или мотивиран отказ.
Всяко одобрение съдържа данни за лицето или за упълномощеното от него лице, ако заявлението е подадено от него. Одобрението ще има регистрационен номер и дата на издаване. В него ще бъдат включени ПСПСМИ с техните НЗОК-кодове.
Лицето/упълномощеното от него лице ще бъдат информирани за одобрението или мотивирания отказ чрез писмено съобщение на посочена от тях електронна поща и/или по телефон. Не е необходимо да се посещава офис на РЗОК.
Помощното средство се получава от всеки търговец на дребно, който е сключил договор с РЗОК, без териториално ограничение - т. е., навсякъде, където Ви е удобно, на територията на страната. За целта трябва да се идентифицирате пред избрания от Вас търговец чрез идентификатор – ЕГН, ЛНЧ, имена, номер и дата на одобрението за отпускане на ПСПСМИ.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии