Формуляр S1 / E106

От: С** Г** В** Зададен на: 23.03.2020   Отговорен на: 09.04.2020

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, имам платени здравни осигуровки до момента в Българя (които сама си внасям). Намирам се в Германия и от здравна каса тук ми поискаха формуляр S1 или E106, който трябва да ми бъде издаден от България. Тъй като в момента няма как да го взема лично, исках да попитам, какви са другите възможности да се сдобия с този документ? Може ли да ми бъде издаден и изпратен по електронен път? Благодаря Ви!

Отговор

Уважаема г-жо Вайгт,
На Ваш подобен въпрос, зададен на 17.03.2020г. в 20:45:29 ч.,има публикуван отговор. Той е следният:
Преносим документ S1/S072 „Регистрация за медицинска помощ“ се издава от районната здравноосигурителна каса (РЗОК) по местоживеене в България, въз основа на подадено бланково заявление по образец и  при наличие на законовите предпоставки съгласно европейските регламенти за координация на системите за социална сигурност. Заявлението е публикувано на интернет страницата на НЗОК (www.nhif.bg) - меню „Международни въпроси“ - линк „Европейска интеграция“ - подлинк „Пребиваване на здравноосигурените лица в друга държава от ЕС“. То съдържа и  инструкция за попълване. РЗОК ще прецени дали са налице условията за издаване на регистрационния документ във Вашия случай.
Предвид обявеното извънредно положение в страната, породено от  пандемията от коронавирус, гражданите могат да подават заявления по реда на европейските регламенти по поща/чрез куриерски услуги/ на електронните адреси на РЗОК. За повече подробности може да се обърнете към съответната РЗОК. На интернет страницата на НЗОК (www.nhif.bg) - меню „Контакти“ са публикувани адресите и телефонните номера на  районните здравноосигурителни каси.
В случай че не сте в България, чуждата институция, която ще извърши регистрацията,  по заявено Ваше искане може да  изиска  формуляра по служебен път от РЗОК.
По отношение на Европейската здравноосигурителна карта (ЕЗОК) уточняваме следното: 
ЕЗОК улеснява достъпа на пациентите при спешна и/или неотложно необходима медицинска помощ до лекари/лечебни заведения в другите държави от ЕС, когато е налице внезапно възникнало остро медицинско състояние или обострено хронично заболяване, и когато пациентът не може да се завърне в собствената си държава на здравно осигуряване, без да наруши предварително планирания срок на временен престой в другата държава. Състоянието се определя дали е спешно или неотложно необходимо от лекуващия лекар в другата държава, а не от пациента. Лекарят определя вида, обхвата и обема на необходимите спешни медицински услуги, които могат да се предоставят на пациента срещу валидна ЕЗОК. Това Важи и за възникнали внезапни остри състояния с COVID-19.
 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии