Получаване на епикриза

От: А** П** П** Зададен на: 04.05.2018   Отговорен на: 15.05.2018

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте,бих искала да знам след като човек е приет в болница по клинична пътека за 3 дни и съответно след манипулацията пациента реши да напусне болничното отделение преди да е изтекъл срока на хоспитализацията с подпис ,че е доброволно.Имат ли основание от болницата да откажат издаването на епикриза?Благодаря предварително.

Отговор

Уважаема госпожо Петрова,
В нито един от нормативните документи, свързани с дейността на НЗОК не фигурира текст, позволяващ отказа от предоставяне на епикриза на пациент.
Съгласно  Закона за здравето: Пациентът има право да получи от лечебното заведение здравната информация, отнасяща се до неговото здравословно състояние, включително копия от медицинските си документи.
В Националния рамков договор за медицинските дейности за 2018 г. също е отбелязано, че изпълнителят на болнична медицинска помощ се задължава при дехоспитализация на пациента - за довършване на лечебния процес - да издава епикриза и да насочва при необходимост към лечебни заведения за извънболнична или болнична помощ.
Лечебното заведение за болнична помощ предоставя на пациента епикриза с машинен текст, която се издава в три еднообразни екземпляра, като:
1. първият екземпляр от епикризата се предоставя на пациента или на членовете на семейството му, или на придружаващите го лица срещу подпис в „История на заболяването“(ИЗ);
2. вторият екземпляр от епикризата се оформя и изпраща чрез пациента или чрез членовете на семейството му, или чрез придружаващите го лица - на общопрактикуващия (личния) лекар;
3. копие от епикризата се прилага към Историята на заболяването на пациента и се съхранява в лечебното заведение.
Допуска се епикризата да бъде връчена на пациента след дехоспитализацията само когато се изчакват резултати от проведени изследвания, отнасящи се до потвърждаване на окончателна диагноза. В този случай епикризата се предоставя на пациента след получаване на резултата.
Епикризата може да получите при посещение на лечебното заведение за болнична помощ при контролния преглед, по изключение.
Ако не сте получили епикризата при изписването (извън случаите, когато се налага изчакване на резултати от  проведени изследвания), може да подадете жалба до директора на лечебното заведение за болнична помощ или до районната здравноосигурителна каса.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии