Здавейте! След болнично лечение имам изписани лекарства по здравна каса. В аптеката ми казаха, че диагнозата ми още не е одобрена от здравна каса. Вече е втори ден и в системата им стои същото. Какво би следвало да направя? За първи път ми се налага да взимам лекарства по този начин.
Отговор
Терапия с лекарствени продукти, включени в Приложение № 1 на Позитивния лекарствен списък, предназначени за домашно лечение на дадено заболяване, може да бъде назначена и отпусната чрез електронна рецепта, ако съответната диагноза е включена в електронната рецептурна книжка (ЕРК) на здравноосигуреното лице.
Регистрирането на нови диагнози или промяна/деактивиране на вече съществуващи диагнози в ЕРК се извършва само от общопрактикуващия (лични) лекар на пациента.
В конкретния случай е необходимо да се обърнете към личния си лекар.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за:
Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
Строго необходими бисквитки
Функционални
Аналитични
Реклама
Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии