Клиника по Урология

От: П** П** Зададен на: 11.04.2025   Отговорен на: 16.04.2025

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, Искам да получа отговор на следния казус. Супругът ми беше приет в клиника по Урология в Тxxxxx болница в петък през нощта на 04.03.2025г.Съпругът ми е на хемодиализа от две години, преди това пет години беше на перитониална диализа. В 20:00 часа получи силни болки в областта на десния бъбрек и отидахме да го прегледат. На регистратурата ни обясниха, че ще го прегледат, но трябва да заплати 130 лева преглед, аз се съгласих и го прегледаха. Наложи се да му се направи скенер без контрастни вещество и лекарката беше така любезна да обясни, че трябва да се заплатят още 400 лева за него. След това лекарката излезе и каза, че има огромен хематом около десния бъбрек и трябва да го приемат за наблюдение в болницата. Момичето от регистратурата ми обясни, че след като го приемат в болница не трябва да заплащам нищо тъй като прегледа и скенер, ще се заплатят от здравната каса. Днес 11.04.2025г. ме извикаха от някакъв административен отдел да ме информират, че дължа 1970 лева, при въпроса за какво са тези пари ми беше отговорено за медицински услуги. Аз знам, че в болниците се извършват медицински услуги, но исках да разбера конкретно в детайли какви медицински услуги. В болницата на съпруга ми му преливаха кръв за което сме представили бележки на хора, които са дали кръв в кръвния център. Моля,да ми обясните човек на хемодиализа със 100% телк, досега е лежал многократно в Тxxxxxxxxx болница и не е плащал нищо, защо ми се иска тази космическа сума от 1970 лева. Благодаря предварително!

Отговор

Министерството на здравеопазването заплаща на лечебните заведения за болнична помощ за оказване на спешна медицинска помощ на пациенти, които са преминали през спешните отделения и не са хоспитализирани в същите лечебни заведения. Прегледите и изследванията, които трябва да покажат има ли неотложна нужда от болнично лечение не се заплащат от пациента, а от държавния бюджет чрез Министерството на здравеопазването. Според нормативните документи болницата няма право да изисква от пациента заплащане за извършени дейности в спешния портал. Ако се налага хоспитализация, лечението на здравноосигуреното лице се заплаща по съответната клинична пътека.
Когато състоянието не е било спешно (лекарят преценява дали случаят е спешен) и не се е наложило настаняване в болница по клинична пътека, лечебното заведение може да поиска заплащане за оказаната услуга.
При лечение по клинична пътека НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата с назначаване до два контролни прегледа в рамките на един месец след изписване от лечебното заведение, задължително записани в епикризата, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
Във връзка с горното, може да подадете жалба до МЗ и  ИАМН,  като съответно приложите  всички финансови документи от ЛЗ (фактури, касови бележки и пр.) за сумите които сте заплатили, заедно с медицинските документи (ТЕЛК) и медицинските документи, свързани с въпросната хоспитализация.
 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии