Здравейте, имам следния казус с получаване на лекарства по НЗОК. Майка ми всеки месец закупува лекарства по НЗОК. На 8.04.25 г са изписани от л.лекар лекарствата, а на 9.04.25г аз отивам в аптека в гр. К. да ги взема. От там ми казват, че лекарствата са издадени вече, което е невъзможно, защото нито аз, нито някой друг ги е взимал. По съвет на аптекарката отивам в съседна аптека да проверя и там как ще се покажат в системата. В съседнат патека също ми казват, че рецептите са изпълнени - става въпрос за 5 вида лекарства на 5 рецепти. Аптекарката там ми каза код на аптека от който са купени и е изписан на рецептата и че не може по друг начин да ми помогне. Всъщност лекарствата не са взети, поне не от мен или друг член на семейството. И аз нямам възможност вече да ги купя, тъй като се водят издадени. Искам да бъде разрешен случая и защо се получава така, защото може да се повтори и следващия месец. Моля, към кого да се обърна за разрешаване, защото никой не обръща внимание в аптеките и не ми дава информация.
Отговор
Съгласно чл. 13, ал. 1 от Условия и ред за сключване на индивидуални договори за заплащане на лекарствени продукти по чл. 262, ал. 6, т. 1 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, на медицински изделия и на диетични храни за специални медицински цели, заплащани напълно или частично от НЗОК, за отпускане на лекарствени продукти (ЛП) медицински изделия (МИ), диетични храни за специални медицински цели (ДХСМЦ) изпълнителят изисква представяне на документ за самоличност на здравноосигуреното лице (ЗОЛ)/преносителя, след което проверява в Националната здравноинформационна система (НЗИС) за наличието на издадено електронно предписание по идентификатор на пациента (ЕГН, ЛНЧ, ССН и осигурителен номер на чуждестранно лице), на което са предписани ЛП, МИ и ДХСМЦ. Ако лекарствените продукти са отпуснати на трето лице, което твърдите, че не познавате, неговите данни трябва да вписани в изпълненото електронно предписание от съответния магистър-фармацевт.
При условие че разполагате с кода на аптеката, в която са изпълнени рецептите, бихте могли да подадете жалба до директора на съответната районна здравноосигурителна каса (предвид посочения адрес - до директора на РЗОК София-област). В жалбата задължително трябва да се предоставят личните данни на пациента (идентификатор - ЕГН, ЛНЧ, ССН и осигурителен номер на чуждестранно лице), както и кода на аптеката. Без тези данни не може да бъде извършена пълна проверка по случая.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за:
Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
Строго необходими бисквитки
Функционални
Аналитични
Реклама
Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии