Имам поставена диагноза Ексоцервикс С53.1 След лъчетерапия от отделението по лъчелечение ми бе издаден болничен лист. Личният лекар издаде Медицинско направление за ТЕЛК.
Въпросът ми е: Може ли да подам Медицинско направление за ТЕЛК по време на болничен или по време на ползване на платен отпуск?
/Медицинското направление за ТЕЛК ми бе върнато. Подала съм заявление за платен отпуск след изтичане на боличния./
Ако не може, какви са вариантите за подаване?
Благодаря!
Отговор
Запитването Ви не е от компетенциите на Националната здравноосигурителна каса.
Министерството на здравеопазването и регионалните здравни инспекции организират и ръководят медицинската експертиза . На сайта на Министерството на здравеопазването са публикувани телефоните за връзка с граждани. Въпросите може да зададете и на експертите, определени за контакти в регионалните здравни инспекции (РЗИ) или да се обърнете към съответната регионална картотека на медицинските експертизи (РКМЕ).
Процедурата по освидетелстване на лицата започва с издаване на медицинско направление (по образец, съгласно приложение № 8 от ПУОРОМЕРКМЕ) от страна на личния лекар (лекар по дентална медицина), а за лицата, които нямат личен лекар - лекуващият лекар (лекар по дентална медицина), който насочва лицето за освидетелстване в системата на медицинската експертиза.
При издаване на медицинското направление от лекаря, данните, съдържащи се в него се въвеждат в информационната база данни поддържана в НЕЛК съгл. чл. 108а от Закона за здравето. По желание на лицето регистрираното в ИБД медицинско направление се отпечатва, подписва и подпечатва от лекаря и се предоставя на лицето.
В случаите, при които за конкретно заболяване са извършени консултации и изследвания през последните дванадесет месеца, предхождащи явяването в ТЕЛК, и резултатите от тях са налични в медицинската документация на лицето, към направлението по ал. 2 личният лекар (лекар по дентална медицина), а за лицата, които нямат личен лекар - лекуващият лекар (лекар по дентална медицина), прилага заверени копия на същите, без да се налага повторното им назначение и извършване. След интеграцията на информационната база данни за медицинска експертиза с Националната здравно-информационна система (НЗИС), няма да се прилагат заверени копия на консултации и изследвания, налични в електронните здравни записи на лицето в НЗИС.
По отношение на явяването пред органите на ТЕЛК, може да получите разяснения за процедурата от своя личен лекар.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за:
Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
Строго необходими бисквитки
Функционални
Аналитични
Реклама
Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии