Има ли Спешното достъп до досието на пациента?
От: I** D** Зададен на: 30.03.2025 Отговорен на: 02.04.2025Категория
Онлайн консултации
Въпрос
здравейте, наложи се да викам бърза помощ за майка ми, която не се чувстваше добре. закараха я в Пирогов, където лекаря започна да я разпитва, какви лекарства пие. тя не можеше да отговори на въпросите му, аз също не знам дословно всичките и лекарства, но му казах, че са изписани по каса и ги взимаме всеки месец с рецепта от аптека.. помолих го да погледне в досието ма майка ми и да ги види от там. отговори ми, че нямат достъп до здравните досиета?! наистина ли това е така? и как се очаква , човек със спешен проблем, да може да отговори адекватно? ами ако е в безсъзнание? с уважение и. д.
Отговор
В ПИС на НЗОК има разработена функционалност, която позволява договорните партньори на НЗОК да имат достъп до медицинската информация на здравноосигурените лица в ПИС на НЗОК, но само ако ЗОЛ е предоставил права за достъп до пациентската си информация на лекаря. ЗОЛ може да предоставя права за достъп през профила си само при осъществен вход с цифров сертификат. Достъп до информацията могат да получат само лекари договорни партньори на НЗОК. НЗОК няма сключен договор със центровете за спешна медицинска помощ, респективно центовете нямат достъп до медицинската информация на ЗОЛ в ПИС на НЗОК.