Код за достъп до ПИС

От: В** Г** Зададен на: 21/11/2023   Отговорен на: 30/11/2023

Въпрос

Здравейте, Интересува ме как да получа код за достъп до ПИС? Как да получа такъв код за децата си? Към момента в случай на издаване на електронна рецепта или електронно направление, аз нямам достъп до информацията, съдържаща се в документите. Бих искала да виждам електронната рецепта, направление и други документи, преди напр. да закупя предписаното лекарство или напр. преди да направя назначените кръвни изследвания? Възможно ли е това с достъп до ПИС? Благодаря!

Отговор

1. Персонализираната информационна система на НЗОК (ПИС на НЗОК) предоставя възможност на здравноосигурените лица за електронен достъп до информацията, свързана с ползваната от тях медицинска и дентална помощ, отчетена и заплатена от институцията, по следния начин:
  • с уникален код за достъп (УКД), издаден от НЗОК;
  • с персонален идентификационен код (ПИК) на НАП;
  • с цифров сертификат (Квалифициран електронен подпис - КЕП).
Това става от сайта на НЗОК - www.nhif.bg - рубрика „За граждани“ - меню  „Уникален код за достъп (УКД)“  или от меню „Е-услуги на НЗОК“. УКД се издава от която и да е районна здравноосигурителна каса (РЗОК), независимо от местоживеенето на лицето.      
Кодът е персонален, поради което заявление за неговото издаване се подава лично, на място, в РЗОК, срещу представяне на документ за самоличност и се получава на хартиен носител в запечатан плик - също лично, срещу разписка по образец.
УКД се издава безплатно, в рамките на 3-5 минути.
Ако Вие сте направили избор на личен лекар на децата, ще имате достъп до електронните им досиета с УКД.          
Само когато лицето притежава Квалифициран електронен подпис (КЕП), може директно да има достъп до здравната пациентска информация в ПИС на НЗОК и без да има издаден УКД.
2. Досието на всеки пациент е част от Националната здравно-информационна система (НЗИС), която e създадена и се поддържа от Министерството на здравеопазването (МЗ). Правилата за работа със системата и правата за достъп до нея се определят от МЗ.
През Персонализираната информационна система на НЗОК (ПИС) се визуализира само оказаната по договор с НЗОК медицинска/дентална помощ и отпуснатите лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани напълно или частично от НЗОК.
Тази информация постъпва в ПИС, след като аптеките - договорни партньори на НЗОК или изпълнителите на  медицинска/дентална помощ се отчетат към НЗОК.
Отчитането на аптеките става два пъти в месеца - от 01-во до 15-о число и от 16-о до 31-о число. Отчитането на договорните партньори - изпълнители на медицинска/дентална помощ, става веднъж месечно – от 01-во до 03-то число на месеца.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии