Проблем с получаване на лекарство ..

От: М** Б** Зададен на: 20.04.2023   Отговорен на: 04.05.2023

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

На 17.04.2023 година посетих известна верига Варненски аптеки,където получавам на тази дата лекарствата изписани ми по Здравна каса.Липсваше артикула FORXIGA 10 mg.На въпроса как се процедира отговора беше обаждайте се,когато пристигне ще го получите.Днес 20.04 лекарството е налично,но ми отговориха че не мога да го получа по Здравна каса вече, защото рецептата вече била затворена и не можело защото цитирам е написано с още две лекарства в рецептата и от Здравната каса не могат да я извадят от облака......Моля, отговорете ми каква е тази практика , поради която този месец останах без това важно за мене лекарство.Ако искам съм можел да си го платя на свободна продажба,където цената е около 89.00 лева.

Отговор

Съгласно чл. 34, ал. 2 от Наредба № 4 за условията и реда за предписване и отпускане на лекарствени продукти (Наредба № 4), когато аптеката не разполага с предписания лекарствен продукт, магистър-фармацевтът е длъжен да го осигури в срок до 24 часа.
В случай че на пациента се отпускат част от лекарствените продукти,  електронната рецепта получава статус „Изпълнена“.  Лекарственият продукт, който не се отпуска, не се отразява като получен и не се заплаща от НЗОК. Ако на по-късен етап е необходимо отпускане на отказания лекарствен продукт,  пациента трябва да посети личния си лекар за издаване на нова е-рецепта. Допускат се промени в предписаните лекарствени продукти от лекаря, издал рецептата, като за целта същият анулира неизпълнените отрязъци от нея и издава нова.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии