Спешна помощ

От: Д** М** Г** Зададен на: 05.11.2015   Отговорен на: 11.11.2015

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Снощи отидох в спешната помощ в Бургас, Меден Руднил в МБАЛ 3 със силни болки в целият гръб и затруднено дишане. Там ме задължиха да платя 35 лева за преглед понеже не е "спешен случай" което е в разрез с наредба 45 от 26 август 2010 За утвърждаване на медецински стандарт "спешна медецина" и в частност раздел 1 1.3.2.1 но с разликата,че не се обадих на ЦСМП, но поради затрудненото дишане и паниката ме закараха веднага с личен автомобил. Въпроса ми е имаха ли права да ми искат пари за моя случай. Благосаря ви предварителни.

Отговор

Уважаема госпожо Гениева, Министерството на здравеопазването заплаща за оказване на спешна медицинска помощ на пациенти със спешни състояния, които са преминали през ЦСМП или спешните отделения на лечебните заведения за болнична помощ и не са хоспитализирани в същите лечебни заведения. Необходимите медицински дейности следва да бъдат преценени от лекаря, оказващ медицинска помощ, съобразно спешността или неотложността на състоянието, за всеки конкретен случай. За информация относно оказването на спешна помощ, следва да се обърнете към Министерството на здравеопазването.
Ако медицинското заведение, което сте посетили не е спешен медицински център, всички други процедури, консултации и манипулации се заплащат по ценоразпис на лечебното заведение, поставен на видно място. Задължително трябва да Ви бъде издаден финансов документ  за заплатените от Вас суми.
По линия на НЗОК пациентът може да бъде прегледан и от своя личен лекар, който трябва да обяви на подходящо място пред кабинета си кой ще го замества през нощта, в празничните и в почивните дни, когато отсъства. Съветваме Ви да имате тази информация при следващото си посещение при личния лекар.
Съгласно Наредба № 40 от 2004 г. на Министерството на здравеопазването един от начините за осигуряване на достъп на здравноосигурените лица до медицинска помощ извън обявения работен график на общопрактикуващия (личния) лекар е чрез "Дежурен кабинет", в който лекари със специалност по обща медицина, с друга специалност или по изключение без специалност, оказват медицинска помощ на здравноосигурените лица между 20 часа вечерта и 8 часа сутринта през работните дни и денонощно през почивните и празничните дни. Лекарят в дежурния кабинет трябва да прегледа пациента, за което здравноосигуреното лице не заплаща.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии