Посещение Спешен кабинет Исул
От: Н** Г** К** Зададен на: 22.06.2015 Отговорен на: 24.06.2015Категория
Онлайн консултации
Въпрос
Здравейте, във връзка с мое посещение на Спешния кабинет в болница Исул снощи, около 00,00 ч., бих желала да попитам към кого трябва да се обърна, за да ми бъде отговорено. Защо лекарят отказа да прегледа 18-годишната ми дъщеря, по какви критерии каза, че случаят не е спешен, как го установи без преглед? Според каква разпоредба или закон поиска да заплатя прегледа - 30,00 лв. Аз и моето семейство сме родени и отраснали в София, имаме постоянен адрес и нямаме пропуснати задрявно осигурителни вноски през целият си живот. Самият факт, че съм посетила болницата в този час с 18-годишно момице/ не на 2 г./, означава, че нещо се е случило и ни е накарало да отидем да потърсим помощ. Моля, за отговор и съдействие, относно ненормалното и нечовешко поведение, което се наложи да видя.
Отговор
По линия на НЗОК пациентът може да бъде прегледан и от своя личен лекар, който трябва да обяви на подходящо място пред кабинета си кой ще го замества през нощта, в празничните и в почивните дни, когато отсъства. Добре е да имате тази информация, ако Ви се наложи посещение извън графика на ОПЛ.
Съгласно Наредба № 40 от 2004 г. на Министерството на здравеопазването един от начините за осигуряване на достъп на здравноосигурените лица до медицинска помощ извън обявения работен график на общопрактикуващия (личния) лекар е чрез "Дежурен кабинет", в който лекари със специалност по обща медицина, с друга специалност или по изключение без специалност, оказват медицинска помощ на здравноосигурените лица между 20 часа вечерта и 8 часа сутринта през работните дни и денонощно през почивните и празничните дни. Лекарят в дежурния кабинет трябва да прегледа пациента, за което здравноосигуреното лице не заплаща.