Посещение Спешен кабинет Исул

От: Н** Г** К** Зададен на: 22.06.2015   Отговорен на: 24.06.2015

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, във връзка с мое посещение на Спешния кабинет в болница Исул снощи, около 00,00 ч., бих желала да попитам към кого трябва да се обърна, за да ми бъде отговорено. Защо лекарят отказа да прегледа 18-годишната ми дъщеря, по какви критерии каза, че случаят не е спешен, как го установи без преглед? Според каква разпоредба или закон поиска да заплатя прегледа - 30,00 лв. Аз и моето семейство сме родени и отраснали в София, имаме постоянен адрес и нямаме пропуснати задрявно осигурителни вноски през целият си живот. Самият факт, че съм посетила болницата в този час с 18-годишно момице/ не на 2 г./, означава, че нещо се е случило и ни е накарало да отидем да потърсим помощ. Моля, за отговор и съдействие, относно ненормалното и нечовешко поведение, което се наложи да видя.

Отговор

Уважаема госпожо Калъчева, принципно, разходите по оказване на спешна медицинска помощ не се заплащат от пациента. Министерството на здравеопазването заплаща за оказване на спешна медицинска помощ на пациенти със спешни състояния, които са преминали през ЦСМП или спешните отделения на лечебните заведения за болнична помощ и не са хоспитализирани в същите лечебни заведения. Необходимите медицински дейности следва да бъдат преценени от лекаря, оказващ медицинска помощ, съобразно спешността или неотложността на състоянието, за всеки конкретен случай. За информация относно оказването на спешна помощ, следва да се обърнете към Министерството на здравеопазването.
По линия на НЗОК пациентът може да бъде прегледан и от своя личен лекар, който трябва да обяви на подходящо място пред кабинета си кой ще го замества през нощта, в празничните и в почивните дни, когато отсъства. Добре е  да имате тази информация, ако Ви се наложи посещение извън графика на ОПЛ. 
Съгласно Наредба № 40 от 2004 г. на Министерството на здравеопазването един от начините за осигуряване на достъп на здравноосигурените лица до медицинска помощ извън обявения работен график на общопрактикуващия (личния) лекар е чрез "Дежурен кабинет", в който лекари със специалност по обща медицина, с друга специалност или по изключение без специалност, оказват медицинска помощ на здравноосигурените лица между 20 часа вечерта и 8 часа сутринта през работните дни и денонощно през почивните и празничните дни. Лекарят в дежурния кабинет трябва да прегледа пациента, за което здравноосигуреното лице не заплаща.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии