Възстановявяне на средства за лечение в чужбина

От: С** Й** Зададен на: 07.03.2015   Отговорен на: 09.03.2015

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте, предстои ми операция за пластика на митрална клапа в Германия. Какъв е редът за получаване на разрешение от НЗОК и последващо възстановяване на част от средствата? Към кого да се обърна за консултация - в РЗОК или в НЗОК?

Отговор

Уважаеми господин Йорданов, формуляр Е112 или S2 е свързан с получаване на разрешение за планово лечение в клиника на страна – членка на ЕС. Редът и условията за кандидатстване за лечение в друга държава ( формуляр S2) са описани  подробно на интернет страницата на  институцията (www.nhif.bg) - в меню „Международно сътрудничество“, подменю „Европейска интеграция“, статията „Планово лечение в друга държава от ЕС“. Необходимо е да се подаде заявление за планово лечение, копие от лична карта и документи, описани в съответния раздел.
Разрешение за получаване на лечение на територията на друга държава членка на Европейския съюз, за сметка на НЗОК, се издава, когато въпросното лечение е сред обезщетенията, предвидени в законодателството на Република България и заплащани чрез системата на задължителното здравно осигуряване, и когато лицето не може да получи лечението в рамките на обичайно необходимото време за получаването му в Република България, като се има предвид текущото здравословно състояние и вероятното развитие на болестта.
В НЗОК действа специализирана комисия, която по утвърден ред и правила разглежда постъпилите молби на здравноосигурени лица за издаване на такъв формуляр..
Съгласно правилата за работа на горепосочената Комисия, новопостъпилите молби се разглеждат в рамките на 5 работни дни от постъпването им в ЦУ на НЗОК. При установяване на непълнота на документите, Комисията уведомява писмено лицето и определя подходящ срок за предоставянето им и окомплектоване на преписката.
След установяване на допустимостта на молбата и наличието на необходимата информация относно конкретния вид медицински дейности, за които лицето кандидатства, цялата преписка, ведно с придружаващата медицинска документация, се изпраща до националния консултант и председателя на медицинското дружество по съответната медицинска специалност, за получаване на експертно становище относно това дали в конкретния случай са изчерпани възможностите за лечение на територията на Република България. След получаване на съответните експертни становища от консултантите, Комисията прави предложение за издаване на разрешение или мотивиран отказ до управителя на НЗОК в едноседмичен срок след постъпването на становищата.
Следва да се има предвид, че издадените формуляри S2 покриват само стойността на лечебните дейности. За сметка на пациента остават разходите за транспорт, за настаняване в хотел или общежитие, разходите за придружител, разходите за избор на лекар/екип, разходите извън стандартното настаняване в лечебното заведение, както и законово регламентираните доплащания от пациентите, които се заплащат и от местните осигурени лица.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии