Лечение в чужбина

От: В** Б** Зададен на: 28.10.2013   Отговорен на: 04.11.2013

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Какъв е реда за възстановяване на разходите по лечение в чужбина според правилата влезли в сила на 25.октомври.2013? Какви документи са необходими и какво трябва да се предприеме, след като приключи лечението?

Отговор

Уважаеми господин Байчев, Вие можете да подадете документи пред Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) и да кандидатствате за възстановяване на разходите. За целта  заинтересованото лице трябва да представи следните документи (които ще бъдат разгледани от комисията за възстановяване на разходи за медицинска помощ в чужбина):
1. Писмено заявление по образец, утвърдено от управителя на НЗОК, от заинтересованото лице;
2. Писмено заявление по образец, утвърдено от управителя на НЗОК, от родител/ настойник/ попечител, наричан по-нататък „титуляр по заявлението”, след предоставяне на документи, удостоверяващи представителността на лицето ползвало медицинска помощ;
3. Копие от документ за самоличност на лицето ползвало помощта, и/ или титуляра по заявлението и копие от задграничен паспорт за малолетни лица, саморъчно заверено с гриф „Вярно с оригинала” и гриф „Съгласен/а съм с направеното копие”;
4. Оригинали на платежните документи с легализиран превод, срещу които е заплатена получената медицинска помощ;
5. Копие на медицинска документация с легализиран превод, описваща заплатената медицинска помощ и периода на извършването й;
6. Копие от документ, издаден от банката в потвърждение на данните за личния IBAN номер на банкова сметка в български лева, на името на титуляра по заявлението, копието следва да е саморъчно заверено с гриф „Вярно с оригинала” и гриф „Съгласен/а съм с направеното копие”;
7. Нотариално заверено пълномощно от лицето ползвало медицинската помощ, упълномощаващо лицето което подава заявлението (в случаите когато са различни).
Процедурата по възстановяване на разходите отнема време, тъй като Специализираната комисия в Централното управление  НЗОК разглежда подадените документи и отправя запитване до чуждия здравен фонд  за уточняване на размера на сумата, която подлежи на възстановяване. Не подлежат на възстановяване (т.е. остават за сметка на лицето) дължимите потребителски такси и законово регламентираните доплащания от страна на пациента, които се прилагат на територия на съответната държава, където е получена помощта.
Повече информация за тази процедура ще получите на Интернет страницата на НЗОК – www.nhif.bg, в меню „Международно сътрудничество“, подменю „Европейска интеграция“.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии