предоставяне на актуална информация от РЗОК
От: Д** А** О** Зададен на: 11.01.2009 Отговорен на: 16.01.2009Категория
Онлайн консултации
Въпрос
Трябва ли РЗОК да предоставят при поискване от догорен партньор/опл/ актуална листа на записаните при него ЗЗОЛ и диспансерно болни?Отправих писмена молба към РЗОК ,с която имам договор /тъй като 2-3 месеца се беше загубила пощата /поради грешно адресирване/ ,с която ми връщат докумунтите за корекция и съответно отпадналите и новозаписаните .По телефона ми продиктуваха само капитацията,за да си направя отчета,но не и информацията за отпаднали и новозаписани.В резултат на всичко това има разлика в капитацията с 34 ЗЗОЛ и 7 диспансерни .Ако съм в правото си да изисквам тази информация,моля,посочете в кой член от рамковия договор е посочено това,тъй като РЗОК отказва под предтекст,че по рамков договор нямам такова право , а и директорът им е забранил да подават такава информация.Предварително благодаря.
Отговор
Съгласно чл. 24, чл. 79 (1) и (2) и чл. 110 (3) от НРД, Националната здравноосигурителна каса чрез РЗОК е задължена да предоставя на лечебните заведения за ПИМП информация за промените в пациентските им листи и в регистрите по програми. Предоставянето на такава информация обаче трябва да бъде в съответствие със Закона за защита на личните данни и не може да бъде изпращана по електронната поща. Във връзка с казаното и с чл. 4, т. 4 от индивидуалния Ви договор, сключен с НЗОК, чрез РЗОК, регламентиращ задължението на Възложителя да представя текуща информация на изпълнителите, относно възложените им задачи и чл. 6 - също от индивидуалния Ви договор, регламентиращ правото Ви да получите текуща информация и съдействие относно възложените Ви за изпълнение дейности, бихте могли писмено по надлежния ред да поискате информацията, която Ви е необходима относно възложените Ви за изпълнение дейности.