Оплакване от лекар стоматолог
От: С** М** Зададен на: 21.06.2012 Отговорен на: 22.06.2012Категория
Онлайн консултации
Въпрос
Здравейте, Интересува ме как и къде мога да се оплача от некачествените услуги на лекар стоматолог. Накратко през месец февруари ходих при д-р Ели Бацелова в гр. Пловдив, която ми направи полимерна пломба на долен ляв 6-ти зъб и след това зъбът не спира да ме боли и сега ще трябва пак да ходя на зъболекар и отново да го лекувам. Пломбата е по здравна каса и манипулацията е отразена в здравната ми книжка. За уточнение - постоянната ми адресна регистрация е в Пловдив, но в момента живея във Велико Търново. Бих искала да знам къде и как мога да подам жалба и как се процедира при некачествени стоматологични услуги? Не стига че едната пломба, която ми се поема от здравната каса е вече изхабена, но сега ще трябва да плащам стойността на нова, заради некомпетентността на д-р Бацелова. Очаквам отговора ви. Хубав ден, Светла
Отговор
Уважаема г-жо Георгиева, качеството на договорените и отчетените дейности (с изключение на лечението на пулпити и периодонтити) е гарантирано от изпълнителите на дентална помощ за срок 12 последователни месеца от датата на извършване на дейността. Когато в този срок се наложи повторно извършване на отчетена дейност (с изключение на лечението на пулпити и периодонтити), това става за сметка на зъболекаря. Ако смятате, че правата Ви на здравноосигурено лице са нарушени, може да подадете жалба до РЗОК. Когато жалбата Ви е свързана с качеството на оказаната медицинска помощ, може да сигнализирате и Регионалните здравни инспекции (РЗИ), които са структури към Министерството на здравеопазването (МЗ) или Изпълнителна агенция "Медицински одит" .