зъболекар

От: R** N** Зададен на: 23.04.2011   Отговорен на: 26.04.2011

Категория

Онлайн консултации

Въпрос

Здравейте,на 26 години съм.Интересува ме какво ми се полага ,като здравно осигурено лице при посещение на зъболекар. Преди няколко дена отидох с болки в един зъб ,зъболекарката каза,че работи със здравна каса,разби ми не само него зъб ,а и още един и им сложи само лекарство ,като ги остави отворени ,за което ми взе 30 лева.Аз си останах с дупки в зъбите и болка простираща се по целия череп.Не мога даспя,а тя ми каза ,да отида при нея след няколко седмици и да и нося 60 лева за пломба.!!!!!!Това го третирам като средна телесна повреда и не знам към кого да се обърна.Тя каза ,че към здравна каса ми се полагало пломбичка -метална........Моля помогнете. От Варна съм. а стоматолога е д-р Данчева .

Отговор

Уважаеми г-н Николов, От пакета „Първична извънболнична дентална помощ”, договорен в НРД 2011, здравноосигурено лице над 18-годишна възраст има право на един обстоен преглед и две дентални дейности годишно: обтурация (пломбиране на зъб) с амалгама или химиополимер, екстракция (вадене на зъб) - в различните им комбинации (1 обтурация + 1 екстракция, две обтурации или 2 екстракции). За обстойния преглед здравноосигуреният доплаща 1.80 лв., а за всяка от дейностите - по 4.00 лв.
Освен това са договорени и дейности в пакета „Специализирана хирургична извънболнична дентална помощ”.
За всяко посещение при лекаря по дентална медицина се дължи и потребителска такса, която представлява 1% от минималната заплата за страната (2.40 лв.), освен ако не сте освободени от такава.
Цените, видовете и обемите дейности за дентална помощ за здравноосигурените лица са регламентирани в Постановлението на Министерския съвет (ПМС) № 304 от 17.12.2010 г. (ДВ, бр. 101/28.12.2010 г.).
В описания от Вас случай може би става дума не само за поставяне на пломба (от амалгама или химиополимер), а и за лечение на пулпит или периодонтит (дейност, която не договорена между НЗОК и Българския зъболекарски съюз), което следва да бъде заплатено от пациента.
В случаите, когато здравноосигурен гражданин не е доволен от медицинска или дентална помощ, оказана от ДОГОВОРЕН ПАРТНЬОР на НЗОК, той може да подаде ПИСМЕНА жалба до директора на районната здравноосигурителна каса по местоживеене (РЗОК) или до НЗОК. В жалбата следва да бъдат описани всички известни на подателя обстоятелства по случая, както и да бъдат приложени копия от платежни документи.
Сигнали и жалби могат да бъдат насочвани и към Изпълнителната агенция "Медицински одит" (София 1606, бул. "Георги Софийски" № 3), която е структура към Министерството на здравеопазването и към регионалните здравни инспекции (РЗИ), както и към Българския зъболекарски съюз (във Вашия случай).

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии