Обещетение на пенсионер след операция

От: Г** В** С** Зададен на: 01/04/2018   Отговорен на: 04/04/2018

Въпрос

Дядо ми претърпя операция за смяна на разобедрена става , интересува ме дали ще получи обещетение , тъй като е пенсионер с телк 71% , взима пенсия от 630лв. , но от една година му отдържат за сметки и взима 510лв ?

Отговор

Уважаема госпожо Стойчева,
При лечение по линия на НЗОК (в конкретния случай Вашият дядо е постъпил в болница, сключила договор с НЗОК по клинична пътека № 218 „Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става“), касата заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата с назначаване на два контролни прегледа, задължително записани в епикризата, в рамките на 30 дни след изписването, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
В клинична пътека № 218 е включено и поставянето на ставна протеза за тазобедрена става.
НЗОК заплаща за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, ако те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ. Списъкът е публикуван на сайта на НЗОК – www.nhif.bg
В зависимост от типа/вида на поставеното медицинско изделие, стойността на което се заплаща от НЗОК извън цената на клиничната пътека, НЗОК заплаща на лечебното заведение съответната сума до стойността, посочена срещу всяка една позиция в Списъка (напр.1080 лв.,1500 лв.,1556 лв.) Ако пациентът поиска да му бъде поставено по-скъпо медицинско изделие, той доплаща сумата над тази, осигурена по здравна каса. Болницата задължително издава финансови документи, в които е посочено за какво е плащането.
Сумата, която се заплаща от НЗОК за поставеното медицинско изделие, се превежда на лечебното заведение, а не на пациента, след като вложеното медицинско изделие се отчете по определен ред.
Уточняваме, че НЗОК няма законово основание да възстановява суми на здравноосигурени лица, тъй като институцията е в договорни отношения само с изпълнителите на медицинска помощ. Вашият дядо може да потърси съдействие от дирекция „Социално подпомагане“, като подаде молба-декларация за отпускане на еднократна финансова помощ по съответната процедура.
 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии