Избор на личен лекар

От: М** Д** Зададен на: 05/03/2024   Отговорен на: 07/03/2024

Въпрос

Здравейте В края на януари 2024 получих съобщение, че личният ми лекар прекратява договора си със НЗОК от 1 февруари и информация,че трябва да си намеря нов личен лекар. На 28 февруари посетих избран от мен личен лекар с молба да бъда записана в пациентската му листа. При справка в системата, лекарят отказа да ме запише, тъй като липсваше информация,че дотогавашният ми лекар прекратява практиката си. Помоли ме да се върна пак след 1ви февруари. На 2ри февруари отново посетих лекаря. Отново липсваше гореописана информация. Лекарят разписа здравноосигурителната ми книжка и ми издаде копие на форма за избор на личен лекар. Беше ми обяснено,че данните ще се актуализират "скоро". Днес, 5ти март,отидох при новият ми личен лекар за издаване на направление. Преди прегледа проверих НЗОК сайта, рубрика "Проверка на личен лекар" и установих, че вече е написано, че старият ми е прекратил договора с вас, но новият избор не присъства. Следователно новият лекар отказа да ми издаде направление (и всякакъв друг преглед) - поради факта,че аз не фигурирам като пациент в неговата листа. Тъй като вече измина повече от месец, а имам нужда от прегледи, би искала да попитам за контакт с административно лице от НЗОК, който може да разгледа случая в специфика. Благодаря предварително!

Отговор

В чл. 233 (1) от НРД 2023-2025 е регламентиран начинът за отчитането на първите екземпляри от регистрационните форми за избор на новозаписаните здравноосигурени лица в пациентската листа на общопрактикуващия лекар.
Общопрактикуващият (личният) лекар представя ежемесечно в районната здравноосигурителна каса (РЗОК) в срок до 17 ч. на 3-тия работен ден на месеца, следващ отчетния, списък в утвърден от НЗОК формат с новоизбралите го здравноосигурени лица.
Съгласно чл. 135 (4) от НРД за 2023-2025 г. общопрактикуващият лекар е длъжен да оказва медицинска помощ на здравноосигурените лица от датата, на която е осъществен изборът, като те се включват в пациентската му листа от тази дата.
(5) При необходимост от предписване на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни изборът на здравноосигурените лица следва да бъде отразен в информационната система на НЗОК, като за целта личният лекар уведомява РЗОК в деня на избора по електронен път чрез ССЕВ, но не по-късно от 3 работни дни.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии