Ред за признаване на протокол от ортопедична ЛКК и подаване на ново заявление за следващ период

От: Г** П** Зададен на: 02/02/2024   Отговорен на: 08/02/2024

Въпрос

Уважаеми дами и господа, имам следния въпрос: Имам протокол от ЛКК, издаден през месец октомври 2022 г., за предоставяне на ортопедични обувки. Тоест същият е издаден "по новия ред". След изтичане на една година от получаването на обувките отидох в РЗОК, за да подам заявление за предоставяне на ортопедични обувки за следващ период. Получих отказ да ми се признае протокола за следващо предоставяне на ортопедични обувки като бяха ми изтъквани противоречащи си мотиви. И впоследствие ме изпратиха за ново явяване на ортопедична ЛКК, в случай че държа отново да получа ортопедични обувки. Във връзка с горното моля да ми дадете еднозначни отговори на следното: 1) Протоколите от ортопедична ЛКК имат ли валидност? И ако имат валидност, до кога е тя? Уточнявам, че на моя протокол не е посочен краен срок на неговата валидност. 2) Има ли законово основание да не се признае протокол, който е издаден след измененията в нормативната уредба, влезнали в сила от 01.07.2022 г.? 3) Трябва ли след всеки изтекъл период, за който са предоставени ортопедични обувки, човек да се явява отново на ортопедична ЛКК? 4)Има ли някакво значение дали протоколът е издаден от ЛКК в един град, а впоследствие поради обективни причини се подава заявление в РЗОК в друг град? Благодаря предварително за отделеното време! Желая Ви успешен ден!

Отговор

Имате протокол от ЛКК, издаден през месец октомври 2022 г., за предоставяне на ортопедични обувки и както сте написал е по „по новия ред". Предполага се, че сте подали първоначално електронно заявление.
Съгласно Списък-спецификация с групирани и определени конкретни помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия (ПСПСМИ) за хора с увреждания, за отпускане на ортопедични обувки се изисква еднократно разрешение от ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК.
Разработена е нова функционалност, която дава техническа възможност в специализирания софтуер за помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия (ПСПСМИ), след подадено първоначално електронно заявление, да се въвеждат ръчно заявления на хартия за последващо отпускане на ПСПСМИ на хора с увреждания, на които са издаден еднократни ЛКК протоколи или ТЕЛК решения след 01.07.2022 година.
Предвид изложеното, във Вашия случай за последващо отпускане на ортопедични обувки е необходимо да подадете в избрана от Вас районна здравноосигурителна каса (РЗОК) заявление на хартия за отпускане на ПСПСМИ, без да прилагате отново документи. Заявлението може да се изтегли от интернет страницата на НЗОК – рубрика „Помощни средства“ – подрубрика „Заявления за ПСПСМИ“. Подава се лично или чрез упълномощено лице до директора на РЗОК, или по пощата, с обратна разписка за получаване, чрез лицензиран пощенски оператор.
Няма основание за издаване на отказ, ако лицето е подало заявление в РЗОК, с приложен медицински документ, издаден от ЛКК, различна от областния град по постоянен адрес.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии