Заявление за орт. обувки

От: Н** С** Зададен на: 31/10/2023   Отговорен на: 03/11/2023

Въпрос

Здравейте! С халукс валгус съм и след 01.07.2022 г получих Решение и Протокол от ЛКК за отпускане на ортопедични обувки. Наясно съм, че за този вид ПСПСМИ няма "изискуем" срок на Решението от ЛКК, за разлика от други ПСПСМИ - напр. слухов апарат. /6г/, инв. колички /6г/, патерици, ходилки, проходилки /3г/ и т. н., за които се изисква такъв. Въпросът ми е конкретен и очаквам съвсем конкретен отговор от вас: Има ли право институцията НЗОК, в лицето на РЗОК да откаже да приеме заявлението ми поднесено на хартия след след изтичане гаранционния срок на обувките с мотива, че "програмата" им не го допуска и да ме връща за ново явяване пред ЛКК и ново Решение, заявление или както и да се нарича, като това случая ще е и в друга област? Това не е ли вътрешно-организационен или софтуерен проблем и защо потърпевши трябва да сме пациентите? Особено, когато нещо НЕ се изисква по нормативните документи?

Отговор

Нормативната уредба е категорична в този случай. Към днешна дата няма възможност за приемане на хартиени заявления, предвид изискването на законодателството.
В Правилника за приложение на Закона за хората с увреждания, чл. 69  е записано:
(1) За предоставянето на помощните средства, приспособленията, съоръженията и медицинските изделия по чл. 68, съответно тяхното изработване или ремонт, човекът с увреждане, упълномощено от него лице или лицето по чл. 21, ал. 2, т. 2 – 4 от Закона за хората с увреждания след получаването на медицинския документ по чл. 73, ал. 1 от Закона за хората с увреждания подава заявление до управителя на НЗОК чрез директор на районна здравноосигурителна каса (РЗОК), съответно до директор на РЗОК. В заявлението се посочват номерата на представените от лицето медицински документи по чл. 68, необходими за предоставянето на помощните средства, приспособленията, съоръженията и медицинските изделия.
(2) Заявлението по ал. 1 се подава чрез информационната база данни по чл. 108а, ал. 1 от Закона за здравето в рамките на процедурата по издаване на медицинския документ по чл. 73, ал. 1 от Закона за хората с увреждания. Заявлението за ремонт се подава лично, с писмо с известие за доставяне (обратна разписка) чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (OB, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
На основание чл. 108а., ал.1 от правилника, Националната експертна лекарска комисия създава и поддържа информационна база данни за всички лица, преминали през ТЕЛК/НЕЛК за установяване на трайно намалената работоспособност/вид и степен на увреждане.

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии