Ортопедични обувки

От: Й** И** Зададен на: 26/09/2023   Отговорен на: 29/09/2023

Въпрос

Здравейте! Миналата година се явих на ЛКК и ми бяха отпуснати ортопедични обувки. Всичко това се случи по електронен път, като получих по телефона номер от Здравна каса, срещу който ми изработиха ортопедичните обувки. Сега, 13 месеца по-късно отидох в РЗОК, за да подам отново за нов чифт ортопедични обувки. От там ми отказаха да ми приемат молбата. Обясниха ми, че трябва да се явя отново на ЛКК и отново да имам нов електронен ЛКК... Приятелката ми получава ортопедични обувки от 2011г и подава всеки път с хартиено копие на ЛКК-то си. Аз няма хартиен носител на ЛКК, а миналата година ЛКК-то е било изпратено па електронен път. Наистина ли тези, които сме кандидатствали по новия ред през РЗОК, които следваше да е улеснен, трябва всяка година да се явяваме на ЛКК, за да получи РЗОК отново електронен протокол...!?!? В цяла България ли е това или само РЗОК еднолично са си "решили проблема", но не в полза на гражданите...!?!?

Отговор

Лицата с увреждания, на които са издадени протоколи/решения от експертна лекарска комисия - ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК преди датата 01.07.2022 г., следва да подават в избрана от тях районна здравноосигурителна каса (РЗОК) заявление на хартия за отпускане на помощни средства, приспособления, съоръжение и медицински изделия (ПСПСМИ).
На лицата с увреждания, на които са издадени протоколи/решения от експертна лекарска комисия - ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК след датата 01.07.2022 г., следва да посетят ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК, откъдето ще бъде издаден електронен протокол/решение за предписване на ПСПСМИ. Към протокола/решението се попълва на място заявление за съгласие с предписаните ПСПСМИ. То може да бъде подадено и от упълномощено лице.
 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии