Лекарсва НЗОК

От: В** М** Зададен на: 25/09/2023   Отговорен на: 05/10/2023

Въпрос

Здравейте, основно ми диагноза от 2016 г. е Z95.5 (I42.2) наличие на коронорен ангиопластичен имплантат и трансплантат ( Друга хипертрофична кардиомиопадия ).Имам имплантиран 1 DES на ствол-среден сегмент. Назначената ми терапия е Клопидогрел 75 мг х 1 сутрин, Сортис 40 мг х 1 вечер+ аспирин протект, тритейс.Клопидогрелът и сортисът са през НЗОК.Правя профилактични прегледи при кардиолог, който ми следи състоянието от самото начало по глафик, който той ми е определил, правя периодично и съответните изследвания.От юли 2023 се наложи да сменя личния си лекар и се оказва, че новият ми личен лекар не може да види медицинското ми досие, въпреки, че аз с моят достъп виждам, че всичко е нанесено, наложи се на хартия да дам всички епикризи, изследвания,вкл. Решението за ТЕЛК.Предстоящият ми профилактичен преглед е през февруари 2024 г., а през декември 2023 г. трябва личният лекар да ми издаде нова тримесечна рецепта и личният лекар ме предупреди, че ако сга не направя преглед (м.октомври 2023 г.) при кардиолог СПИРА лекарствата ми и 6 месеца няма да имам право на тях. При положение, че състоянието ми се следи от определен специалист, който е запознат със случая ми, какво налага да правя прегледи сега при други лекари, освен това съм представил и последните си изследвония, а и всичко е описано в електронното ми досие. При изписването ми след стенда изрично ми казаха, че клопидогрел, сортис и аспирин трябва да приемам редовно и при всички контролни прегледи до сега това не е променено. Може ли личният лекар да ми спре по този начин лекарствата? Поздрави, В.М.

Отговор

Лекарствените продукти, които НЗОК заплаща за домашно лечение отговарят на следните условия:
  • да са включени в Приложение № 1 на Позитивния лекарствен списък (ПЛС);
  • да са показани за заболявания, включени в Списък на заболяванията, за чието домашно лечение на територията на страната НЗОК заплаща напълно или частично лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, утвърден с Решение на Надзорния съвет на НЗОК.
Конкретно диагнозите, посочени от вас, а именно Z95.5 и I42.2 не присъстват в Списъка  на заболяванията и терапията с лекарствени продукти, предписани по горепосочените диагнози не се покрива със средствaта на НЗОК.
По отношение на въпроса, че "новият  личен лекар не може да види медицинското Ви досие" уточняваме, че  досиетата на пациентите са в Националната здравноинформационна система (НЗИС), която се изгражда и поддържа от Министерството на здравеопазването (МЗ). Правата за достъп и правилата за работа със системата се определят от МЗ.

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии