Смяна на слухов апарат

От: К** В** Зададен на: 31/05/2023   Отговорен на: 05/06/2023

Въпрос

Здравейте,моля,да ме уведомите какъв е варианта,да върнем слуховия апарат на майка ми във фирмата от която е получен,макар,че кода е усвоен от вас преди месец и да се възползваме от правото си с нов код при друг търговец или просто да бъде премахнат от системата ви,за да се възползваме след година например! Макар,че имахме тест период,в който тя се чувстваше изключително добре поради факта,че чуваше някой разговори,с времето установихме,че не получава дори и минимално задоволителен резултат! Благодаря Ви! Моля,приоритетно да се свързвате с мен на имейл!

Отговор

Връщането на слуховия апарат на майка Ви във фирмата, от която е получен, се урежда с чл. 77 от Правилника за прилагане на закона за хората с увреждания /ППЗХУ/. Съгласно този член помощните средства, приспособления, съоръжения и медицинските изделия /ПСПСМИ/, получени по реда на Правилника, не могат да бъдат заменяни, продавани или дарявани в рамките на експлоатационния срок.
При преустановяване ползването на ПСПСМИ се връщат на предоставилите ги лица от регистъра по чл. 88, ал. 1 от Закона за хората с увреждания, т.е. обекта който е отпуснал ПСПСМИ, с изключение на изработените по поръчка. Във Вашия случай ПСПСМИ не е изработено по поръчка.
НЗОК заплаща за ПСПСМИ, за които лицето с увреждане е получило одобрение. С номера на одобрението лицето избира в кой обект да закупи помощното средство.
Списъкът-спецификация на ПСПСМИ за хора с увреждания, които се заплащат от НЗОК, е публикуван на интернет страницата на институцията в рубрика „Помощни средства“. Стойността, която НЗОК заплаща/доплаща, зависи от вида и кода на слуховия апарат, предписан в медицинския документ на ЛКК/ТЕЛК. Това  означава, че нов код на ПСПСМИ се предписва в медицински документ на ЛКК/ТЕЛК.
За да бъде премахнат от системата код, т.е. анулиране на одобрение от системата на получено ПСПСМИ, е необходимо лицето с увреждане/упълномощено лице да се върне в търговския обект, осъществил отпускането, с приемо-предавателен протокол или писмо с обратна разписка.

 

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии