Протоколи за лекарства

От: А** А** Зададен на: 14/03/2023   Отговорен на: 15/03/2023

Въпрос

Здравейте 17.02.2023г. подадох документи за подновяване на протоколи и изписване на ново лекарство служителите в НЗОК София Област ми казаха че ще се позабавят документите защото ще ги изпращат в Националната здравноосигурителна каса но имах проблеми с мобилния телефон и сега нямям представа дали не са готови отказани или не сам приел обаждането (или има объркване в телефония номер) ако мога да получа някъква информация ще сам много благодарен. Благодаря за оделеното време.

Отговор

Когато  условията по предписване на лекарства от лекарствения списък на НЗОК  изискват тяхното отпускане да се извършва след експертиза  и протоколите за тях  се разглеждат от комисия в Централното управление (ЦУ) на НЗОК,  уточняваме следното:
Комисията в ЦУ на НЗОК разглежда постъпилите заявления, извършва експертиза с участие на външен експерт (специалист по профила на заболяването) в срок до два месеца, считано от датата на подаване на документи в районната здравноосигурителна каса (РЗОК), когато на лицето не са отпускани до този момент лекарствени продукти по протокол за същото заболяване, заплащани напълно или частично от НЗОК.
Извън тези случаи, ако протоколът е за продължение на лечението, комисията извършва експертизата в 30-дневен срок от постъпването на документите в НЗОК.
В рубриката „Онлайн консултации“ не се извършват справки по подадени от конкретни лица заявления за отпускане по протоколи на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани от НЗОК. Информация се предоставя  в  районната здравноосигурителна каса (РЗОК), в която са подадени документите.  Адресите и телефонните номера на районните здравноосигурителни каси са публикувани на интернет страницата на НЗОК в меню „РЗОК“.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии