Електронна рецепта

От: Х** С** Зададен на: 07/02/2023   Отговорен на: 10/02/2023

Въпрос

- В случай, че се намирам извън София за по-дълъг период от време, мога ли да поискам от личния лекар по електронен път (e.g e-mail, Viber) или по телефон издаването на електронна рецепта за лекарствата по НЗОК? - Възможно ли е здравно осигурено лице да се регистрира при повече от един личен лекар? Въпросът ми е свързан с горното запитване, защото нашият личен ОПЛ твърди, че това е възможно и може да доведе до повторно изписване на лекарствата по НЗОК. Моля да посочите нормативните документи които регламентират посочените проблеми. Предварително благодаря, С уважение,

Отговор

- С въвеждането на процесите на електронизация и дигитализация на дейностите по предписване и отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни не отпада регламентираното задължение по чл. 46, ал. 1 от Националния рамков договор (НРД) за медицинските дейности 2020-2022 г., съгласно което лекарствените продукти, медицинските изделия и диетичните храни за специални медицински цели се предписват след извършен преглед/консултация от лекаря, който се документира в амбулаторния лист и се удостоверява с подписа на  здравноосигуреното лице (ЗОЛ)/родител, настойник/приемен родител.

- В нормативната уредба - в Наредбата за осъществяване правото на достъп до медицинска помощ и сключения между НЗОК и Българския лекарски съюз Национален рамков договор за медицинските дейности, в случай че здравноосигуреното лице пребивава продължително време в друго населено място, то може да получи медицинска помощ и от друг общопрактикуващ лекар, като направи т.нар. временен избор на ОПЛ за период от 1 до 5 месеца. При извършване на временен избор, също както и при постоянен избор на личен лекар, гражданите се ползват с всичките си права (вкл. и предписване на лекарствени продукти) по реда на Закона за здравното осигуряване и на Националния рамков договор. При изтичане на срока на временния избор извън здравния район, в който е осъществен постоянният избор, се възстановява автоматично последният постоянен избор на личен лекар.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии