Издаване на нов протокол поради спиране на доставки за консумативи
От: А** Зададен на: 30/01/2023 Отговорен на: 01/02/2023Въпрос
Здравейте, Аз съм родител на дете с диабет тип1, инсулинозависим. Преди два месеца лежахме в болница за да получим протокол за отпускане на консумативи за инсулинова помпа марка Дана. Днес разбирам, че в рамките на 1 месец вече няма да има доставки от консумативите, които са изписани и трябва да повторим абсолютно същите изследвания и да чакаме за одобрение от здравната каса, за да получим новите косумативи или детето ми остава без лечение. Това важи не само за нас, а за всички пациенти, които използват помпа дана. Има ли как да се прехвърлят служебно старите консумативи към новите, без да е нужна цялата тази бюрокрация, чакане по опашки и ненужни притеснения, при положение, че тази промяна е независима от пациента?
Отговор
В случаите когато здравноосигурените лица имат действащ „Протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК“ за медицински изделия, които не са включени в новия Списък с медицински изделия по групи, които НЗОК заплаща в условията на извънболничната медицинска помощ, и стойността, до която НЗОК заплаща за всяка група, в сила от 01.02.2023 г., е необходимо своевременно да се насочват към специалист/специализирана комисия по профила на съответното заболяване, посочена в конкретните Изисквания. В този случай следва да бъде издаден нов протокол за необходимите медицински изделия, в съответствие с актуалното състояние на здравноосигуреното лице.