Работно време аптеки и работа със здравна каса

От: П** М** Зададен на: 21/12/2022   Отговорен на: 30/12/2022

Въпрос

Нормално ли е и редно ли е да отказват да изпълнят рецепта от протокол за сензори Dexcom one, защото през седмицата аптеката работи със здравна каса от 9 до 17ч, а събота и неделя не работят? Аз съм работещ родител с дете на 3 години. Сензорите са за мен. След спор от страна на мъжа ми с работещите лица, предложиха да си оставим протокола и да минем да го вземем след работа. Това не е единствения случай с работещите там, но някак си бяха по-незначителни и гледах с разбиране на тях и проблемите им. Предишния месец нямаше инсулин за диабетиците, сега сензорите не можем да си вземем, защото има производствена необходимост да сме на работа и не ни пускат в отпуска, за да си вземем медикаменти те. Кой носи отговорност в този случай, здравна каса или въпросната аптека? Как може да се излезне от тази ситуация безпроблемно и за трите страни?

Отговор

Съгласно  индивидуалния договор на аптеката с НЗОК/РЗОК, работното време се обявява на видно място на входа на аптеката. През цялото й работно време се отпускат лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани напълно или частично от НЗОК.
При некоректно обслужване в аптеката, Вие имате право да подадете жалба до директора на съответната районна здравноосигурителна каса (РЗОК). За изясняване на фактите, изложени в жалбата, се назначава проверка на аптеката по документи, като Вие задължително ще бъдете уведомени за резултатите от нея.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии