слухов апарат

От: А** М** Зададен на: 09/11/2022   Отговорен на: 10/11/2022

Въпрос

Здравейте! През м.09.2017 г. ми беше отпуснат слухов апарат с решение на ЛКК. След престой в болница се оказа, че съм изгубила апаратчето и си закупих от лекар ново. С него обаче не чувам/ходих за настройка два пъти но уви / съвсем и няма нищо общо с това, което имах дадено от Социалти грижи. Сега прочетох за промените от 01.07.2022 г. и питането ми е имам ли право да ми бъде отпуснат слухов апарат? Изминали са 5 г. и 2 м. Новото което прочетох от 01.07 такива се отпускат за 5 год. За мен остава ли срок 6 год. или след промяната мога да взема след 5 год. Ако имам право към кого да се обърна, Социални грижи или Здравна каса.

Отговор

Експлоатационният срок на цифрови слухови апарати и джобни слухови апарати по костен и въздушен път е шест години (един ремонт в рамките на експлоатационния срок).        
 За програмируеми цифрови слухови апарати за осигурени лица в трудоспособна възраст експлоатационния срок е пет години (един ремонт в рамките на експлоатационния срок).     
Ако имате издадено пожизнено решение на ТЕЛК/НЕЛК и протокол/решение на ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК преди 1 юли 2022 г. следва да подадете в избрана от Вас районна здравноосигурителна каса заявление на хартия за отпускане на помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия (ПСПСМИ).
Заявлението може да бъде подадено лично или чрез упълномощено лице, или чрез лицензиран пощенски оператор, с обратна разписка.
 В случай че сте подали заявлението чрез лицензиран пощенски оператор, към него се прилага медицински документ, издаден от експертна лекарска комисия – ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК, с който са предписани ПСПСМИ.
При подаване на заявлението, лично от Вас или от упълномощено лице, на място в РЗОК задължително се предоставя медицинският документ, издаден от експертна лекарска комисия – ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК, с който са предписани ПСПСМИ.
Ако има издадено решение/протокол от ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК след 1 юли 2022 г., следва да попълни лично или чрез упълномощено лице заявление за отпускане на ПСПСМИ на място, пред експертната лекарска комисия и заявлението ще бъде подадено чрез информационната база данни на експертната лекарска комисия към информационната система на НЗОК (по електронен път).
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии