Финансиране за смяна на тазобедрена става на непълнолетно лице

От: К** С** Зададен на: 11/05/2022   Отговорен на: 13/05/2022

Въпрос

Какви документи са необходими за кандидатстване за финансиране при смяна на тазобедрена става на 16 годишно дете? Частично ли се покрива процедурата или изцяло? Колко време отнема одобряването на документите? По местоживеене ли се подават документите или в централната здравна каса?

Отговор

Тазобедрена става се имплантира в рамките на клинична пътека № 218 “Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става”. НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, упойки, операция, лечение в болницата с назначаване до два контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, задължително записани в епикризата, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
НЗОК заплаща за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, само когато те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болничната медицинска помощ.
Касата заплаща на лечебното заведение стойността на тазобедрената протеза, отделно от всички дейности. Всяко медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. Доплащането от страна на пациента зависи от изделието, което е необходимо конкретно за неговия случай. Ако пациентът доплаща за медицинско изделие, той дава сума, която представлява разликата между стойността на изделието и тази, заплащана от НЗОК.
В конкретния случай информация за процедурата и необходимите документи, които задължително се представят при кандидатстване за одобряване на заплащането на медицински и други услуги на лица до 18-годишна възраст, може да намерите на сайта на НЗОК - www.nhif.bg - в рубрика „Лечение в България и чужбина“, подрубрика „Лечение в България и чужбина на деца“. Документи могат да се подават на място в Централното управление на Националната здравноосигурителна каса (ЦУ на НЗОК) или в съответната районна здравноосигурителна каса - лично или чрез упълномощено лице, или чрез лицензиран пощенски оператор.
За  допълнителни разяснения можете да се обадите на телефоните за консултация на граждани, които ще намерите на сайта на НЗОК в рубрика „Контакти"- www.nhif.bg
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии