Заплащане на част от парите от НЗОК за поставяне на тазобедрена става

От: Т** Г** Зададен на: 25/11/2021   Отговорен на: 30/11/2021

Въпрос

С фактура ном.0001035878/18.05.2021г. заплатих 3090лв.за поставена тазоб.става на майка ми ххх ххх , в Окръжна болница в ххх ххх Казаха,че част от сумата ще бъде възстановена от НЗОК след два месеца,но вече повече от пет месеца не мога да се свържа по телефона,който ми дадоха- 032/906 137.Много моля да ми кажете какво да предприема,понеже майка ми е на 80г.и трудно ходи.

Отговор

НЗОК няма законово основание да възстановява суми, заплатени от здравноосигурени лица за оказаното им лечение. Тя е в договорни отношения с лечебните заведения - изпълнители на медицинска помощ, за закупуване на  дейности, които те извършват.
Тазобедрена става се имплантира в рамките на клинична пътека № 218 “Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става”. НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, упойки, операция, лечение в болницата с назначаване до два контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, задължително записани в епикризата, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
НЗОК заплаща за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, само когато те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ.
НЗОК заплаща на лечебното заведение стойността на тазобедрената протеза, отделно от всички дейности. Например сумата, която НЗОК заплаща за протеза за тазобедрена става е  1080 лв., 1435 лв., 970 лв. и др.
Всяко медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. Доплащането от страна на пациента зависи от изделието, което е необходимо конкретно за неговия случай. Ако пациентът доплаща за медицинско изделие, той дава сума, която представлява разликата между стойността на изделието и тази, заплащана от НЗОК. Болницата задължително издава документи (вкл. фактура), в която е посочено за какво е плащането от пациента.
Ако желаете, може да подадете жалба до РЗОК-Пловдив (координатите са изписани на сайта на НЗОК в рубрика „Контакти“) за извършване на проверка по случая, като приложите копия на медицинската документация, с която разполагате, вкл. финансови документи.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии