Лечение на пенсионер и заплащане
От: В** Г** Зададен на: 19/09/2021 Отговорен на: 06/10/2021Въпрос
Здравейте, Баща ми беше опериран в началото на годината поради счуване на глезен. На 82 год. В ортопедията на болницата му поискаха 1000 лв.( за консумативи) Има ли процедура за възстановяване на част от сумата?
Отговор
При лечение по клинична пътека Националната здравноосигурителна каса /НЗОК/ заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата и следболничния режим с назначаване на два контролни прегледа, записани в епикризата, в рамките на 30 дни след изписването в същото лечебно заведение за болнична помощ. Когато в диагностично-лечебния алгоритъм на КП са посочени скъпоструващи консумативи, които НЗОК не заплаща, тях пациентът ще трябва да закупи. Информация за това ще получи в лечебното заведение за болнична помощ и от лекуващия лекар.Изпълнителят на болнична помощ предоставя на РЗОК и обявява на видно място работния график на кабинетите в диагностично-консултативния блок/приемен кабинет, както и информация за медицинските изделия, които НЗОК не заплаща.
Лечебното заведение за болнична помощ обявява на общодостъпно място: имената на договорените КП, цените, които НЗОК заплаща за тях, както и видовете медицински изделия и цените, до които НЗОК заплаща за същите (в случаите, когато медицинското изделие е включено при изпълнение на диагностично-лечебния алгоритъм в КП).