Възстановяване на разходи за поставяне на феморален пирон

От: Е** Д** Зададен на: 07/09/2021   Отговорен на: 13/09/2021

Въпрос

Здравейте, На дядо ми (пенсионер-осигурен, на 89г. към датата на операцията, на 90г. към момента) през януари тази година по спешност беше извършена ортопедична операция и поставяне на проксимален феморален пирон антиротазионен със спирала, титан, на стойност 1890лв., която стойност заплатихме. Въпросът ми е има ли дядо ми право на възстановяване на сумата, какви документи трябва да представи и къде? Също - лично ли трябва да бъдат подадени? Той е трудно подвижен след операцията, документите могат ли да бъдат подадени с куриер, електронно или чрез пълномощник или роднина?

Отговор

На сайта на НЗОК - https://www.nhif.bg/page/1467 в категория „Медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ“ е публикуван Списък с медицински изделия по групи, които НЗОК заплаща в условията на болничната медицинска помощ, и стойността, до която НЗОК заплаща за всяка група, съставен по реда на чл. 13, ал. 2, т. 2, буква “а“ от Наредба № 10 от 2009 г. за условията, реда, механизма и критериите за заплащане от Националната здравноосигурителна каса на лекарствени продукти, медицински изделия и на диетични храни за специални медицински цели, договаряне на отстъпки и възстановяване на превишените средства при прилагане на механизъм, гарантиращ предвидимост и устойчивост на бюджета на НЗОК, в сила от 01 юли 2021 г.  /РД-НС-04-67/31.05.2021 г./
В този списък са включени различни видове пирони: Титаниев феморален пирон, комплект с винтове, с цена, заплащана от НЗОК - 680.00 лв., Интрамедуларен титаниев заключващ Феморален пирон "Mahe"  -  680.00 лв...
Когато е използвано медицинско изделие, чиято стойност се поема изцяло от НЗОК, пациентът не заплаща на лечебното заведение за болнична помощ.
В случаите, когато пациентът избере препоръчано от лекуващия лекар медицинско изделие с цена надвишаваща заплащаната от НЗОК, пациентът заплаща на болницата разликата в цената. За заплатената сума от болницата издават фактура, съдържаща всички задължителни реквизити за медицинското изделие.
Институцията няма законово основание да възстановява суми, заплатени от здравноосигурени лица за оказаното им лечение. Тя е в договорни отношения с лечебни заведения - изпълнители на медицинска помощ, за закупуване на  дейности, които те извършват.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии