Заплащане на ендопротеза

От: В** С** Зададен на: 27/06/2022   Отговорен на: 28/06/2022

Въпрос

Редно ли е УМБАЛ "Се.Георги" да ме накарат да заплатят МИ - тазобедрена протеза Moonstone,при операция на счупена шийка на бедрената кост,при положение,че това МИ присъства в списъка на Нзко и се заплаща на болничното заведение.Сумата платена от мен е 1342 лв. Как трябва да постъпя в случая,който според мен е по кл.пътека 218.

Отговор

Тазобедрена става се имплантира в рамките на клинична пътека № 218 “Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става”. НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, упойки, операция, лечение в болницата с назначаване до два контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, задължително записани в епикризата, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
НЗОК заплаща за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, само когато те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ. Документът е публикуван на сайта на НЗОК - рубрика „За болници“ - „Медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ“.
НЗОК заплаща на лечебното заведение стойността на тазобедрената протеза, отделно от всички дейности по клиничната пътека. Например сумата, която НЗОК заплаща за протеза за тазобедрена става е  1080 лв., 1435 лв., 970 лв...
Всяко медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. Доплащането от страна на пациента зависи от изделието, което е необходимо конкретно за неговия случай. Ако пациентът доплаща за медицинско изделие, той дава сума, която представлява разликата между стойността на изделието и тази, заплащана от НЗОК. Болницата задължително издава документи (вкл. фактура), в която е посочено точно за какво е плащането от пациента.
Здравноосигуреното лице заплаща потребителска такса по 5.80 лв. за болничния престой - сума, определена с постановление на Министерския съвет - за всеки ден болнично лечение, но за не повече от 10 дни годишно (освен ако не е освободено от нея). 
Ако смятате, че правата Ви на здравноосигурено лице са нарушени, може да подадете жалба да районната здравноосигурителна каса,  с която лечебното заведение има сключен договор по клиничната пътека, като приложите копия на медицинските и финансови документи, с които разполагате, с цел извършване на проверка от контролните органи.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии