закупуване на помощни средства
От: Н** Б** Зададен на: 05/07/2022 Отговорен на: 07/07/2022Въпрос
Здравейте, От къде се издава документ за подпомагане при купуване на помощно средства за инвалид / проходилка/ ? От Социално подпомагане ме упътиха към РЗОК. Ако е от вас какви документи са необхадими?
Отговор
В Списъка са посочени съответните данни за медицинските условия за отпускане, както и необходими документи разрешение от ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК.
Трябва да посетите ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК, където ще Ви бъде издаден по електронен път протокол/решение за помощно средство, приспособление, съоръжение или медицинско изделие. На място ще имате възможност да подадете заявление към районна здравноосигурителна каса (РЗОК) и НЗОК, което ще бъде изпратено по електронен път от ЛКК/ТЕЛК/НЕЛК в институцията.
Ще получите известие от РЗОК/НЗОК за издадено одобрение за предоставяне на ПСПСМИ на посочена от Вас електронна поща и/или по телефон, без да посещавате офисите на РЗОК.
В случай че имате издадено решение/ протокол от ЛКК преди 01.07.2022г., подавате заявление в РЗОК за отпускане на ПСПСМИ, като представяте медицински документ.
Повече информация във връзка с новия ред за отпускане на ПСПСМИ може да намерите на интернет страницата на НЗОК - https://www.nhif.bg/news_page?id=420728&page_id=home ;
https://www.nhif.bg/news_page?id=420730&page_id=home ( тук е публикуван и Списък на експерти от съответните РЗОК, които могат да Ви окажат съдействие при възникнали проблеми и казуси).