Проблем възникващ, когато лекар проверява моя Здравноосигурителен Статус

От: Г** С** Ш** Зададен на: 17/03/2021   Отговорен на: 19/03/2021

Въпрос

Уважаеми Господине / Госпожо, Роден съм в С. в 19ххг. Гражданин съм на България и Великобритания. Емигрирах във Великобритания през 1995г., където живях и работих до пенсионирането си. Пенсионорах се в UK и се върнах в България през 2013г. Понастоящем ползувам Здравно Осигуряване въз основа на Форма S1. Притежавам Удостоверение от Районна Здравноосигурителна Каса - гр. С. (Изх. Номер хххххх/03-06-2013г. С това удостоверение се ползувам с правото на оказване на медицинска / или дентална помощ с лечебдо заведение сключило договор с НЗОК , както и отпускане на лекарства в изпълнение на договор с НЗОК. Възниква проблем, когато моя Личен Лекар ми издаде Направление за Преглед за някой лекар специалист. Когато отида при този лекар специалист и представя моето Направление, то първата работа която този лекар прави е да влезе в сайта и да провери моя Здравноосигурителен Статус. И тук възниква проблемът: Съобщението, което лекаря покучава от сайта е "Пациентът не е открит в базата данни...". Лекарят веднага ми заявява, че не съм здравноосигурен, при което аз показвам Удостоверението уздадено ми от Районна Здравноосигурителна Каса - Силистра, следва разговор на лекаря по телефона с някого и т.н. В резултат на това - имал съм слуячаи, когато кардиолог и офталмолог (в Силистра) отказаха да ме прегледат. Искам да спомена, че преди няколко години получих инфаркт на миокарда и ми бяха сложени 3 стента в сърцето. Този проблем съществува с години?! Мокя Ви направете всичко възможно ПРОЛЕМЪТ най- после да бъде решен. С уважение: Г. Ш. (Г-н., Инж.)

Отговор

РЗОК–С. е издала за Вас Удостоверение за регистрация в НЗОК въз основа на документ – формуляр S1 от Великобритания.
Този документ служи да удостоверите пред договорните партньори на НЗОК, че Вие сте правоимащо лице, осигурено в друга държава, спрямо което се прилагат правилата за координация на системите за социална сигурност/двустранни спогодби за социално осигуряване. Регистрационните данни на пациента в документа съответстват на тези в удостоверителния документ S1.
При ползване на медицинска/дентална помощ, както и за предписване на  лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за медицински изделия, заплащани от НЗОК, първо следва да представите удостоверението, издадено от РЗОК-С.
Във Вашия случай не се изисква проверка в Националната агенция за приходите (НАП) за здравна осигуреност, тъй като в НАП се съхраняват данни само за осигурени в България лица.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии