Отказ за отпускане на лекарства по здравна каса
От: Е** Б** П** Зададен на: 22/04/2021 Отговорен на: 22/04/2021Въпрос
Здравейте, Днес в аптека "ххх", гр. С. ми бе отказано отпускане на лекарства. Обяснението в аптеката бе, че софтуерният им продукт не позволявало 4-ти път да ми бъдат отпуснати лекарствата със служебен отрязък. Заболяването ми е животозастрашаващо "Белодробна хипертония".Протоколът ми е изтекъм в края на м.декември 2020 г. В срок съм на извънредното положение, което е до 31.04.2021 г. Моля за Вашето съдействие. Очаквам отговор.
Отговор
В срока на служебното удължаване на валидността на „Протокол за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК“, аптеките отпускат лекарствени продукти по един от следните начини:
- с „отрязък S”, без наличие на рецептурна бланка - срещу представяне на рецептурна книжка и протокол;
- по представена рецептурна бланка (обр. МЗ-НЗОК № 5 и № 5А), издадена от лекар, осъществил прегледа на здравноосигуреното лице (ЗОЛ) и протокол.
В Условия и ред за отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани напълно или частично от НЗОК, както и служебно удължаване срока на валидност на протоколите за скъпоструващо лечение на хронично болни пациенти, във връзка с въведената извънредна епидемична обстановка на територията на Република България - № РД-16-63/12.11.2020г., е посочено, че последното отпускане на същите лекарствени продукти, данните за което са вписани в рецептурната книжка, следва да е осъществено в рамките на до 3 месеца преди настоящото отпускане.
В горепосочените Условия и ред няма изискване последното отпускане, осъществено в рамките на до 3 месеца, да бъде с хартиена рецептурна бланка, както и не е регламентиран броят на отпусканията с „отрязък S”. Това се прилага в случаите, когато не се налага промяна в терапията на здравноосигуреното лице, установена от лекуващия лекар след консултация с лицето.