Протокол за лекарства - Програф

От: М** К** Зададен на: 12/01/2021   Отговорен на: 12/01/2021

Въпрос

Протокола за Програф изтича на 02.01.2021г. Б. К. - моя син е чернодроно-трансплантиран във xxx. От xxx казаха, че протокола се удължава служебно до края на "положението" и Б. няма да постъпва в болницата / такъв е реда по принцип/ От аптеката казаха, че личният лекар ще издаде рецепта на 20.01.2021 /тогава е датата за следващата рецепта/ без протокол. Няма промяна в терапията. Личният лекар казва, че трябва да има нов протокол. Моля Ви да кажете какво трябва да направи всеки един по веригата. Как ще си вземе Бисер живото-поддържащото лекарство. Някой нещо не знае, или ние не сме разбрали какво трябва да направим. Кажете ни действията и последователността , които трябва да предприемем. Синът ми се старае да не ходи по болноци и поликлиники и да намалява до минимум контактите си. Затова аз се занимавам с бюрокращината. Благодаря Ви предварително и ще очаквам с нетърпение компетентният Ви отговор.

Отговор

Утвърдените Условия и ред за отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани напълно или частично от НЗОК, както и служебно удължаване срока на валидност на протоколите за скъпоструващо лечение на хронично болни пациенти, във връзка с въведената извънредна епидемична обстановка на територията на Република България, са публикувани на интернет страницата на НЗОК, в линк „Актуално Covid-19!” - !” с дата 12.11.2020г.
Служебното удължаване на срока на валидност на „Протокол за предписване на лекарствени продукти, заплащани от НЗОК/РЗОК“, се отнася за всички протоколи  (с изключение на посочените  в Приложение №1 към утвърдените Условия и ред), изтичащи по време на действието на настоящите Условия и ред, до тяхната отмяна.
Въведеният с настоящите Условия и ред облекчен режим за отпускане на лекарствени продукти, заплащани от НЗОК за домашно лечение се прилага в случаите, когато не се налага промяна в терапията на здравноосигуреното лице, установена от лекуващия лекар след консултация с лицето.
Настоящите Условия и ред продължават действието си автоматично, в случай на удължаване срока на извънредната епидемична обстановка по съответния ред.
Конкретно,  в II  т. 2 от посочените Условия и ред,  е записано:  „Когато на лицето не е издадена рецептурна бланка от  лекар в извънболничната медицинска помощ, поради причини, свързани с въведената извънредна епидемична обстановка , но лицето има валиден протокол или такъв със служебно удължен срок на валидност съгласно настоящите Условия и ред; в този случай лицето (или друг приносител на рецептурната книжка) представя в аптеката рецептурната книжка и протокола, и аптеката отпуска същия/те лекарствен/и продукт/и (т.е. със същия НЗОК код на лекарствения продукт), доза и терапевтична схема, съгласно последно вписаните в рецептурната книжка; аптеката следва да е същата, отпуснала лекарствения/те продукт/и съгласно последно вписания/те в данни в рецептурната книжка (видно от печата в рецептурната книжка); при невъзможност отпускането да се осъществи от същата аптека, здравноосигуреното лице следва да се обърне към лекар за издаване на нова рецептурна бланка; последното отпускане на същите лекарствени продукти, данните за което са вписани в рецептурната книжка,  следва да е осъществено в рамките на до 3 месеца преди настоящото отпускане“.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии