Електронна рецептурна книжка
От: Н** К** Зададен на: 31/07/2021 Отговорен на: 16/08/2021Въпрос
Добър ден НЗОК, Моля да помогнете като ми разясните следните три въпроса: 1. Леля ми и майка ми са на около 80 години. Имат хронични заболявания и рецептурни книжки. След отпадането на хартиените книжки няма как да се разбере какви лекарства са изписани и какви са взети. Въпрос: Има ли начин за контрол от пациента на процеса на работа на Електронна Здравна Книжка (ЕЗК). Дано не се налага за това да се ползват електронни устройства. Те нямат такива. 2. Вчера, леля ми - жена на 79 години с кръвно 200 в жега от 40 градуса, е отишла в аптека на Марешки, за да си запупи лекарства с ЕЗК. Там не са й стигнали 4 лв. да заплати всички лекарства. Помолила е едното да го отпаднат и да вземе само най-належащото. Аптекарката е казал да се донесат парите до час или се унищожава правото върху всички лекарства. Тя не е успяла да отиде до час при тези 40 градуса и днес сутринта е занесла парите. Оказва се, че повече не може да се ползват и са блокирани или разблокирани или не знам какво, но лекарствата за 50 дни не могат да се ползват. Въпроси: 2. Правилно ли е постъпила аптекарката, мога ли да подам жалба и къде и как. Според мен за 4 лв да те лишат от лекарства - или е грешка в системата ЕЗК или аптеката не работи по правилата. В първия случай се самосезирайте, а във втория имате ли начин за въздействие. 3. В случай, че леля ми е сгрешила с тези 4 лв, какво трябва да направи. Надявам се на скорошен и ясен отговор. Благодаря за вниманието.
Отговор
Един екземпляр от попълнения от личния лекар амбулаторен лист за извършения преглед и предписаната терапия се предоставя на пациента.
2. При електронно предписание на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни се прилагат същите условия и правила, които са били приложими и преди влизане в сила на електронното предписание. При частично изпълнение на съответния отрязък на електронното предписание е възможно да се отпуснат част от предписаните лекарствени продукти.
Предвид изложения случай, леля Ви има право да подаде жалба до директора на районната здравноосигурителна каса (РЗОК), с която аптеката е сключила договор.
За изясняване на фактите, изложени в жалбата, се назначава проверка по документи на здравното заведение (съответната аптека), като жалбоподателят задължително се уведомява писмено за резултатите.