Електронни рецепти

От: К** М** С** Зададен на: 15/07/2021   Отговорен на: 04/08/2021

Въпрос

В деня преди стартирането на новата система на работа с електронни рецепти и книжки /14.07.2021/ ми се наложи да стартираме 2 електронни рецепти, тъй като пациентът беше дошъл малко по-рано за своите лекарства. Стартираха рецептите, но те не се появиха отново като активни. В този случай как да обслужа пациента когато му дойде датата за изпълнение на рецептата?Q

Отговор

На интернет страницата на НЗОК (www.nhif.bg), в линк „Лекарства, медицински изделия и храни”, подлинк „Търговци на дребно – аптеки“ е публикувана Инструкция  № РД-16-28/27.05.2021 г. по отпускане и изпълнение на електронно предписание на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели. Посочената Инструкция урежда реда за отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни.
Проблемите, свързани с изпълнение на издадено електронно предписание (електронна рецепта), са извън компетентността на Националната здравноосигурителна каса. Електронното предписание е елемент от Националната здравноосигурителна система (НЗИС), която се създава и поддържа от Министерство на здравеопазването.
В този случай изпълнителите на медицинска помощ, могат да се обърнат към софтуерната фирма, обслужваща медицинския им софтуер, за анализиране на възникналия проблем и за отстраняването му.
 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии