лечение по клинична пътека

От: З** Ц** Ц** Зададен на: 09/09/2020   Отговорен на: 11/09/2020

Въпрос

Здравейте! При потвърждаване на резервацията ми за лечение по клинична пътека в "СБР-Варна" АД, к.к. ххх сп. ххх получих това обяснение: "Заплаща се потребителска такса в размер от 5.80лв на човек на ден,по желание 5 лв за телевизор на ден на стая и 5 лв за климатик на ден на стая /летния период/.Клиничната пътека включва: нощувки / 7 или 10 /, процедури / броят им се определя съобразно кл. пътека /, закуска, обяд,вечеря / по едно постно ястие /. В деня на отпътуване закуска не се предлага. При желание от Ваша страна има възможност за доплащане за по богат храноден." Посещавала съм ги и друг път и наистина е така - едно постно ядене, а на други места - Банкя, Хисаря храненето е нормално. Въпросът ми е: Не се ли финансира храненето от здравната каса или за всички лечебни заведения е различно?

Отговор

В Националния рамков договор за медицински дейности, чл. 344. е записано, че Националната здравноосигурителна каса закупува договорената и извършената дейност от изпълнителите на болнична медицинска помощ от обхвата на пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на НЗОК, съгласно Наредба № 9 от 2019 г., като дейностите по клинична пътека включват необходимите медико-диагностични изследвания, медицински процедури, прегледи и консултации, удостоверяващи хоспитализацията; медицински дейности и здравни грижи по клинична пътека, в стойността на които се включват: необходимите прегледи и консултации за осъществяване на диагностично-лечебния процес; необходимите за дейността лекарствени продукти; основни контрастни вещества (с изключение на тези за ЯМР), определени медицински изделия съгласно утвърдени списъци, за които НЗОК заплаща частично или изцяло изделията; услуги, включващи професионални здравни грижи, съгласно Наредба № 1 от 8.02.2011 г. за професионалните дейности, които медицинските сестри, акушерките, асоциираните медицински специалисти и здравните асистенти могат да извършват по назначение или самостоятелно (Наредба № 1 от 2011 г.); минимум трикратно диетично хранене, предоставено на пациентите по време на тяхната хоспитализация.
Всички допълнителни услуги извън пакета, заплащан от НЗОК, по желание на пациента, се заплащат от него по цени на лечебното заведение (съгласно Наредбата за достъп до медицинска помощ).
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии