Новите условия за отпускане на лекарства по Здравна каса в условия на извънредна епидемична обстановка

От: С** Д** Е** Зададен на: 16/11/2020   Отговорен на: 26/11/2020

Въпрос

"При наличие на валиден протокол, пациентът или друг приносител, представя в аптеката валидна рецептурна книжка и валиден протокол, и аптеката отпуска същите лекарствени продукти /същия НЗОК код на лекарствения продукт, същата доза и терапевтична схема/, съгласно последно вписаните в рецептурната книжка. Аптеката, отпускаща лекарствата по този извънреден ред, следва да е същата, отпуснала последно лекарствените продукти /видно от печата в рецептурната книжка/." Много често ми се налага да търся изписаното ми лекарство в множество аптеки, дори съм стигала до аптеки в провинцията за да си го набавя. Какво правя в този случай? Ще да рече, че за трудно намиращите се лекарства извънредните мерки не важат. Аз съм в системата на аптеки в София и провинцията където съм намирала лекарството, т.е.те вече са записали моите данни, какви лекарства купувам, за какво ги ползвам и че са ми били изписани от личният ми лекар. Не би трябвало да има проблем да ми ги предоставят. Моля да ме информирате по този въпрос. Благодаря предварително

Отговор

В индивидуалния договор на аптеката с НЗОК/РЗОК е регламентирано, че  при липса или недостатъчно налично количество на лекарствен продукт в аптеката, маг. фармацевтът е длъжен да го осигури в срок до 24 часа. В този случай датата и часът на постъпването на рецептата се отразяват върху рецептурната бланка. В този случай датата и часът на постъпването на рецептата се отразяват върху рецептурната бланка. При невъзможност за доставка на лекарствения продукт от търговец на едро, аптеката не носи отговорност. Невъзможността се удостоверява с писмен отказ за доставка от търговеца на едро до изпълнителя или с други подходящи писмени доказателства.
Съгласно утвърдените Условия и ред за отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани напълно или частично от НЗОК, както и служебно удължаване срока на валидност на протоколите за скъпоструващо лечение на хронично болни пациенти, във връзка с въведената извънредна епидемична обстановка на територията на Република България, в сила от 16.11.2020 г.,  при невъзможност отпускането да се осъществи от същата аптека, здравноосигуреното лице следва да се обърне към лекар за издаване на нова рецептурна бланка.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии