Какво налага да доплащаме за тест-лентите за самоконтрол на ДИАБЕТА след 01.04.2016 г.?

От: Y** S** G** Зададен на: 11/04/2016   Отговорен на: 14/04/2016

Въпрос

ЧУДНО ЗАЩО НЕПОЛУЧИХ ОТГОВОР НА ПРЕДНИЯ СИ ВЪПРОС . ...НАЙ-ВЕРОЯТНО ВСИЧКО ВИ ХОДИ В СПАМ ПОЩАТА,ЕДВАЛИ СТЕ БЕЗСКРАЙНО МНОГО ЗАЕТИ . ТА ПИТАМ ПАК ЗАЩО ТРЧБВА ДА СИ ДОПЛАЩАМ ТЕСТ ЛЕНТИТЕ ЗА МЕРЕНЕ НА КРАВНАТА ЗАХАР И КВО ПРАВЯ АКО НЕМОГА ДА ДОПЛАТЯ .?????? МЕРСИ ЗА ОТГОВОРА,КОЙТО СЕ СЪМНЯВАМ,ЧЕ ЩЕ ПОЛУЧА .

Отговор

Уважаеми господин Грънчаров, на първоначално зададения от Вас, на 03.04.2016г.,  има публикуван отговор. Той е следният: В НЗОК ежегодно се провежда процедура за изготвяне на списъци с медицински изделия, както и стойността, до която НЗОК ги заплаща, при условията и по реда на Наредбата по чл.30а от Закона за медицинските изделия, които влизат в сила винаги от 1 април на съответната година.
За участие в процедурата по договаряне всички участници представят СЕ сертификати, които се изискват съгласно националното и Европейското право, както и доказателства, че изделията се заплащат в страни членки на Европейския съюз.
Заплащането на медицински изделия от НЗОК се извършва по реда разписан в НАРЕДБА № 10 от 24.03.2009 г.Съгласно разпоредбите на Наредбата, Националната здравноосигурителна каса не може да заплаща по-висока стойност от предложената най-ниска цена в процедурата по договаряне. При последната процедура за изготвяне на списъците с медицински изделия, след направените предложения за отстъпки, за три от тест-лентите е договорена цена от 19,20лв. Това е и стойността, която НЗОК заплаща за 1 опаковка. Това е видно от публикувания на интернет страницата на НЗОК „Списък с медицински изделия по групи, които НЗОК заплаща в условията на извънболничната медицинска помощ и стойността, до която НЗОК заплаща за всяка група“ и съответно в актуализационния файл, който е задължителен за всички аптеки.
Уточняваме, че в рубриката „online консултации“ може да отправите запитването си по всяко време на денонощието, вкл. в празнични и в почивни дни, но не е задължително да получите отговор още същия ден - в повечето случаи е възможно да изчакате няколко работни дни, тъй като въпросите, зададени от потребителите в тази рубрика са много и за някои от тях е  необходимо изготвянето на специализирано становище отговор. Отговорите не следват реда на подаването на въпросите.Запитванията се публикуват на сайта ( в работни дни) след изготвянето на отговор от експертите на НЗОК и се намират от потребителите на рубриката по датата на задаването на въпроса.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии