Доплащане по клинична пътека 217

От: Д** Н** Зададен на: 18/09/2013   Отговорен на: 23/09/2013

Въпрос

Здравейте, на синът ми (на 14 г.) беше извършена артроскопия по КП 217 - диагнозата е "остеохондритис дисеканс осис тали декс". Първоначално ни беше казано, че здравната каса поема всичко (престой и операцията) и не заплащаме нищо, но след това ни поискаха 350 лева за доплащане на услуги, които не се поемат от здравната каса. След това ни взеха и пари за сваляне на конците! Въпросът ми е, касата плаща ли цялата операция и имат ли право болниците сами да определят суми за доплащане? Свалянето на конци след операцията заплаща ли се? В двата безплатни прегледа след операцията задължени ли са да направят рентгенова снимка или лекарите виждат след операцията без да е правена снимка? Ако все пак се направи такава, тя заплаща ли се или влиза в цената на прегледа?

Отговор

Уважаеми г-н Низамов, НЗОК заплаща за оперативната процедура „Артроскопия“ по клинична пътека (КП) № 219 „Артроскопски процедури в областта на скелетно-мускулната система“. При прием по клинична пътека НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности по клиничната пътека, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция и лечение в болницата. В цената на клиничната пътека влизат до два контролни прегледа при явяване на пациента в рамките на един месец след изписване, задължително записани в епикризата. В цената на клинична пътека № 219 не са включени следните медицински изделия: резорбируеми винтове и анкери при артроскопски процедури и еднократни артроскопски изделия.
Извън дейностите, които заплаща НЗОК, лечебните заведения трябва да имат изготвен ценоразпис, поставен на видно място, от който пациентите да се информират за цените на предлаганите услуги и консумативи.
В КП 217 „Оперативни процедури на таза и долния крайник със среден обем и сложност“ оперативната процедура „Артроскопия“ не е заложена в алгоритъма на клиничната пътека. По КП № 217 НЗОК не заплаща медицински изделия и инструменти за фиксиращи процедури.
Ако желаете, може да подадете жалба до районната здравноосигурителна каса или до Националната здравноосигурителна каса, за да се извърши проверка на лечебното заведение, като приложите документи за заплатените от Вас суми.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии