phone
Национален телефонен номер
0800 14 800



Период:
06.07.2021 00:00:00 - 06.08.2021 23:59:59
цена на смяна на уростоми
от: И. М.  
Дата: 09.07.2021 14:41:01

здравейте, баща ми е с рак на простата и разсейки в костите.Установи се и рак на пикочния мехур , в последствие претърпя операция по отсранение на простата и пикочния мехур с използване на новия робот.В момента е с поставени тръбички/уростоми/.Той е инвалид 100% пожизнено.Предстои подмяна на тези тръбички , интересува ме здравна каса поема ли този разход , ако ние трябва да плащаме ,колко ще ни струва?


Отговор от НЗОК
  Дата: 16.07.2021 11:42:54

Получаване на лекарствата по електронната рецепта
от: Ж. А.  
Дата: 09.07.2021 10:16:18

Здравейта ! За трети път задаявам един и същ въпрос и не ми отговаряте. Имам ми право да отакжа да взема някое от лекарствата изписани в електронната рецепта. Защо ? Защото съм хипертонек от 24 години и вземам доста лекарства, изписани от наблюдаващият ме кардиолог. През лятото кръвного спада естествено и се налага да намаля дозиге на хапчетата. Досега нямах проблем в аптеката, но ми казаха, че съм длъжен да взема всички лекарства по електронната рецепта. Така ли е ?


Отговор от НЗОК
  Дата: 16.07.2021 17:39:13

Предписване на лекарства от реимбурсния списък на НЗОК
от: П. Д.  
Дата: 09.07.2021 07:58:15

На кой ден след отпускане на лекарствата от аптека ОПЛ може да издава нова рецепта за същите лекарства? Допуска ли се при обективни причини- пътуване, отпуск и др. ,налагащи отсъствие от населеното място контрола за отпускане на лекарствата да се осъществява от аптеката, отпускаща лекарствата, независимо от датата на предписване от ОПЛ , ако се спази 15,45 и 75 дневния срок на валидност на рецептата от предишното предписание?


Отговор от НЗОК
  Дата: 16.07.2021 15:39:01

ЕЗОК
от: П. А.  
Дата: 08.07.2021 19:58:45

Здравейте,
Имаме ЕЗОК на децата ни, който изтича на 11.08.2021г. Нашата почивка в Гърция започва на 10.08.2021г. Когато поискахме да бъдат преиздадени нови ЕЗОК на децата ни, от банка ДСК ни отговориха, че системата ще бъде отключена 10 дни преди това т. е. на 01.08.2021г. Ако подадем на 01.08.2021г. искане за нови ЕЗОК на децата ни, същата ще бъде издадена за 15 дни - през това време нашата почивка в Гърция ще бъде започнала. Моля да ни информирате за изход от създалата се ситуация.


Отговор от НЗОК
  Дата: 16.07.2021 15:26:38

електронни рецептурни книжки в сила от 15.07.21г.
от: Т. М.  
Дата: 08.07.2021 15:02:15

Какво е необходимо да направя за болния си баща ползвател на лекарства с отстъпка от НЗОК предписвани с рецептурна книжка, хартиена книжка е свършила полетата за попълване след като влезе в сила използването на електронна такава? Необходими ли са някакви действия от страна на личния лекар и аптеките по повод изписването и продажбата на лекарства с отстъпка от НЗОК?


Отговор от НЗОК
  Дата: 16.07.2021 17:15:11

Посещение на санаториум за рехабелитация
от: М. Д.  
Дата: 08.07.2021 15:00:20

По коя пътека, мога да отида на санаториум за рехабелитация, т. к в момента съм болнични?


Отговор от НЗОК
  Дата: 09.07.2021 12:14:21

Аптека продаваща лекарства с изтекъл срок на годност
от: В. К.  
Дата: 08.07.2021 13:51:01

Здравейте,
Пиша Ви с молба за съдействие относно аптека продаваща антибиотици с изтекъл срок на годност.
На 29.06.2021г дъщеря ми беше оперирана от киста на долната челюст в Пирогов.Лекуващия лекар назначи антибиотична терапия с Augmentin 625 mg и пробиотик.
В 13.00 ч посетих аптека ххх ххх с ЕИК ххх хххх,намираща се в жк Света Троица ъгъла на ул.хххх пред супермаркет хххх
Закупих необходимите лекарства и започнах антибиотичното лечение.Днес,05.07.2021г подготвяйки поредното хапче за детето загледах обстойно кутията на антибиотика и с ужас установих как срокът му на годност е бил до 01.2021г.Тоест аз в продължение на 6 дни съм тровила собственото си дете с негодно лекарство,
тъй като никога не би ми хрумнало,че е възможно в аптека да не се следи за срок на годност.Моля да ми кажете къде е необходимо да подам сигнал за да може търговеца да бъде санкциониран с възможно най-голямата строгост на закона,за това че застрашава живота и здравето на своите клиенти.


Отговор от НЗОК
  Дата: 16.07.2021 17:14:28

невъзможност за регистриране на ЕРК
от: М. Д.  
Дата: 08.07.2021 13:47:13

Здравейте, синът ми nnn nnn е с ТЕЛК, две диагнози (G40.6 и E72.2) и 3 лекарства + 2 диетични храни:добавки по здравна каса. За диетичните храни имахме тройни хартиени рецепти, издадени на 07.06.21 г, които според последната ви наредба от 01.07.21 г. не важат. Днес отидох при личния лекар д-р ххх ххх, който се оказа в отпуска, а официалният му заместник д-р В. не можа да регистрира ЕРК поради грешка в системата. Тя все пак анулира хартиените рецепти и издаде нови електронни тройни рецепти за двете диетични храни, които трябва да вземем на 07.07.21. - на тях фигурира новият номер на бъдещата ЕРК с 2 (две) отпред.
В аптеката обаче ми казаха, че няма да ми дадат храните, защото няма регистрирана ЕРК... още два пъти ходих при зам.-личния лекар, но системата продължава да не работи и тя не може да регистрира ЕРК.
Не е ли възможно все пак да си вземем храните на датата, след като има гратисен период до 15.07.21 за отстраняване на техническите проблеми? А другата седмица, когато отново трябва да ходя при личния лекар да бъде регистрирана ЕРК, стига да е проработил нормално системата... в крайна сметка № на ЕРК ще бъде същият като този, който фигурира вече на ел. рецепти...
Благодаря предварително и всичко добро!
М.Д.


Отговор от НЗОК
  Дата: 16.07.2021 17:12:03

новата система за закупуване на лекарства по НЗОК
от: Ж. Д.  
Дата: 08.07.2021 13:30:51

Господа,
Новата система за електронно закупуване на лекарства по НЗОК ми създаде много проблеми.
На 02.06.2021 г. в аптеката установиха, че от записаните от ОПЛ в рецепторната ми книжка 9 лекарства 2 не откриха в компютъра. За щастие след разговор от аптеката с ОПЛ проблема бе решен.
На 03.07.2021 г. обаче проблема се задълбочи. От 9-те изписани лекарства в аптеката не откриха 5 на компютъра.
След разговор на 05.07.2021 г. от аптеката с ОПЛ ми бе заявено, че проблема не може да бъде решен за м.07 и 5-те лекарства трябва да закупя на свободна продажба. Стойността им е 46 лв. За м.08.обаче трябвало да посетя ОПЛ за да ми изпише наново 5-те лекарства.
Със съпругата ми ежемесечно общо плащаме за лекарства по НЗОК и на свободна продажба повече от 250 лв. Притеснени сме от факта, че бюджетът ни следва да бъде утежнен допълнително поради несъвършенство на системата.
Моля за съдействието ви, за да получа по цени на НЗОК 5-те лекарства, както и разпореждане за м. 08.2021 г. да закупя всичките 9 бр. лекарства на 03.08.2021 г.
Очаквам молбата ми да бъде удовлетворена за което предварително благодаря.
Поздрави
ххх ххх


Отговор от НЗОК
  Дата: 16.07.2021 17:10:22

електронна здравна книжка
от: К. Д.  
Дата: 08.07.2021 13:25:29

Здравейте,
Майка ми Р.И.Д- ЕГН: 3606 ХХХ/, която е на 85 г. и е вече трудно подвижна от 01.12.2004 г., е пациент на личния лекар д-р ХХХ ХХХ , с адрес на практиката ХХХ в гр. ХХХ . Ежемесечно посещавам лекарката за изписване на лекарства на майка ми и такива са изписвани без проблем. На 05.07. при поредното ми посещение се оказва, че вече д-р Т. не може да изписва лекарства по НЗОК, тъй като майка ми не е неин пациент, а се води в листите на старият си личен лекар, от който се е отказала през 2004 г. Моля да ми отговорите, по какъв ред и начин трябва да постъпя, за да може майка ми, която е с множество заболявания, да може да си закупи лекарства по Здравна каса. Предварително Ви благодаря.


Отговор от НЗОК
  Дата: 26.07.2021 16:23:57