phone
Национален телефонен номер
0800 14 800



Период:
20.12.2020 00:00:00 - 20.01.2021 23:59:59
лекарство Levebon 1000 mg
от: М. Д.  
Дата: 19.01.2021 13:57:36

Здравейте,
синът ми Х. Л. М. (20 г.) страда от епилепсия G40.6 и разстройство на метаболитния цикъл Е72.2 и получава по Здравна каса 5 (пет) лекарства и диетични храни (Ammonaps, Lamictal, Levebon, ilupa UCD3, Super Soluble Duocal).
За епилепсията приема дневна доза: 2 т. х 100 mg Lamictal и 2 т. х 1000 mg Levebon, за които има необходимите заверени на 02.12.2020 г. от СЗОК - София шестмесечни протоколи ІC, валидни съответно до 25.05. 2021г. (Lamictal) и до 06.06.2021 г. (Levebon).
Следва да получим лекарствените продукти за втори път по протоколите на 10.01. 2021 г.
От аптеката обаче ме предупредиха, че от известно време търговската мрежа е изчезнал Levebon в разфасовка по 1000 mg = 1 таблетка. Имат в наличност само Levebon от 500 mg = 1 таблетка, но не могат да го отпуснат по протокола, т.е. да мине по Здравна каса, а трябва да го купим на свободна продажба.
В аптеките нямат информация кога и дали изобщо отново ще се появи Levebon от 1000 mg.
Въпросите ми са два:
1. Защо не може вместо 2 кутии по 1000 mg по протокола да ни отпуснат 4 кутии по 500 mg Levebon - в крайна сметка корекцията не е в количеството (дозировката) на лекарственото средство, което пациентът приема месечно, т.е. няма промяна в лечението му (!), а само в броя опаковки заради различната разфасовка и лошата организация на снабдяване в търговската мрежа.
2. Имате ли информация кога и дали ще се появи в търговската мрежа Levebon от 1000 mg = 1 таблетка и какво ще ни посъветвате да предприемем, ако това не се очаква в скоро време, защото за семейството ми този извънреден и непредвиден разход от близо 50 лв месечно е непосилен?
Желая Ви здрава, успешна и спокойна 2021 година!
С уважение: М. Д.


Отговор от НЗОК
  Дата: 19.01.2021 13:58:20

Сключването на договор между НЗОК и Дентален център (по смисъла на ЗЛЗ)
от: К. К.  
Дата: 19.01.2021 11:50:48

Здравейте,

Пускам запитването си отново, тъй като минаха повече от 5 дни от оригиналното запитване, който е и срока за отговор.

***

Имаме следните въпроси свързани със сключването на договор между НЗОК и Дентален център (по смисъла на ЗЛЗ):

1. Трябва ли Денталният център като лечебно заведение да сключи договор с НЗОК или всеки дентален лекар трябва да сключи индивидуален договор с НЗОК? Или и двете и при какъв механизъм? Къде могат да се намерят формулярите, които трябва да бъдат попълнени?
2. В зависимост от отговора на въпрос 1, какъв е срока за сключване на договор, т.е. колко време отнема процедурата?
3. Има ли други специфични изисквания при сключването на договор между НЗОК и Дентален център, които са различни от изискванията за сключване на договор между НЗОК и индивидуален дентален лекар?
4. Какво е изискването относно периода и начина на съхранение на медицинските досиета на пациентите?

Благодаря!


Отговор от НЗОК
  Дата: 20.01.2021 09:49:12

Възстановяване на средства след лечение в чужбина
от: В. Й.  
Дата: 19.01.2021 10:49:05

Здравейте! Бих искала да разбера дали има някакво решение относно молбата ни за възстановяване на разходите за лечението на съпруга ми - М. С. Й. ЕГН xxxxxxxx

Това са входящите номера на документите които сме подали:

Вх.№ 13/xxxxxx от 25-09-2019 г.
Вх. №13/xxxxxx от 31.01.2020 г.


Отговор от НЗОК
  Дата: 19.01.2021 10:51:54

валидност на здравното осигуряване
от: Е. Д.  
Дата: 19.01.2021 10:42:03

Аз съм англичанин, който регистриран в здравната система използвайки сертификат S1 ядох си регистрираните
лекар и е необходимо и необходими таблетки
и лечение
казаха ми от лекаря че застраховката ми не е валидна
може би бихте могли да помогнете изясни този въпрос за мен, както трябва да бъде валиден
говоря само малко български и не го правите знайте към кой отдел да се свържете да ми помогне
Поздрави Е. Х.


Отговор от НЗОК
  Дата: 19.01.2021 10:44:57

Самоосигуряване?
от: В. Е.  
Дата: 18.01.2021 14:44:17

Здравейте,

Дентален лекар съм, предстои да си отворя кабинет и фирма - еднолично.
Запозната съм, че при другите лекари специалисти е необходим трудов договор или поне договор за управление и контрол,
за да може да лекуват и практикуват в кабинетите/клиниките си и съответно да могат да работят с НЗОК.

Това важи ли и за денталните специалисти?


Отговор от НЗОК
  Дата: 19.01.2021 09:54:05

Европейска здравоосигурителна карта
от: И. К.  
Дата: 17.01.2021 17:53:59

Здравейте,
Искам да попитам възможно ли е подаването заявление за Европейска здравоосигурителна карта понеже в Езок прочетох че може не в сайта ви не мога да намеря услугата


Отговор от НЗОК
  Дата: 19.01.2021 18:01:29

Регистрация на Чужденци
от: С. К.  
Дата: 16.01.2021 12:42:23

Здравейте
Моята жена е чуждестранна гражданка от Беларус
Необходима и е здравна осигуровка за да може да пребивава в България .
Мога ли да я регистрирам съвсем нормално във здравна каса


Отговор от НЗОК
  Дата: 18.01.2021 17:08:54

Здравноосигурителна книжка
от: Н. Т.  
Дата: 16.01.2021 10:38:55

Добър ден,
Искам да разбера как мога да се сдобия сдобия с здравноосигурителна книжка на сина ми той е на 6 години, до момента не му е издадена тава. Къде трябва да отида и с какви документи, за да бъде издадена?
Благодаря.


Отговор от НЗОК
  Дата: 19.01.2021 10:48:04

Неиздаване на рецепти по здравна каса на родителите ми,на хартиен носител
от: И. П.  
Дата: 15.01.2021 22:16:46

Преди два месеца ми че наложи да пътувам до Пловдив. Спрях по пътя в удобна аптека и закупих лекарства за родителите ми..Поради тази причина сега трябва втори пореден месец да пътувам 50 километра за да закупя от точно определена аптека лекарства за родителите ми защото тяхната лична лекарка д-р Вълчинова упорито отказва да издаде хартиена рецепта ,за да мога отново да закупя лекарства та им от местната аптека.моля за съдействие.


Отговор от НЗОК
  Дата: 18.01.2021 17:55:36

Удължаване срока на изтекли протоколи през януари месец
от: О. Т.  
Дата: 15.01.2021 16:27:36

Здравейте!Интересува ме трябва ли да се отпускат лек......препарати на пациенти,на които са изтекли протоколите през месец януари?Поздрави Тачева


Отговор от НЗОК
  Дата: 18.01.2021 17:57:45