phone
Национален телефонен номер
0800 14 800



Период:
16.01.2019 00:00:00 - 16.02.2019 23:59:59
Издаване на Здравноосигурителна книжка
от: Иванка Петрова Краваева  
Дата: 15.02.2019 13:13:09

Здравейте,
Имам дъщеря на 4 месеца и половина. Бих искала да получа информация каква е процедурата за издаване на Здравеноосигурителна книжка?


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 13:51:44

Запитване за отпускане на средства за удължаване на шънт
от: Христина Христова Тодорова  
Дата: 15.02.2019 09:10:06

Здравейте,
Дъщеря ми е с диагноза Хидроцефалия, предстой ни операция по удължаване на шънт. Моля за информация относно процедурата, поема ли се от НЗОК както операцията така и материалите (самият шънт) . Необходимо ли е да подадем комплект с документи или документалната част се подготвя от лекуващия лекар? Благодаря предварително!


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 14:56:51

Актуализиране на електронно здравно досие
от: Кристина Александрова  
Дата: 14.02.2019 22:13:35

Здравейте, интересувам се кога се извършва актуалиацията на електронното здравно досие? Веднага след прегледа ли се появява информацията в него или се изисква някакво време? Понеже този месец съм водила сина си на 2 прегледа и съответно има издадени амбулаторни листи за тях, но сега като проверявам в електронното досие те не фигурират там.


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 17:09:13

Рехабилитация на болни от болест на Parkinson
от: Румен Велев  
Дата: 14.02.2019 14:43:06

Здравейте,
На 31 януари постъпих в СБР Нххх за рехабилитация и лечение на болест на Parkinson по КП 262 клинична пътека. От тук нататък започнаха изненадите.
Приемането беще формално по документи на базата, на които ми бяха назначени лимфодренажни процедури на ръце и крака, а също така .вибрационна маса за тяло. Липсваше изобщо план за кинезетерапия, какаъвто би трябвало да има индивидуално за мен в зависимост от моето състояние.
Веднага след приемането започнаха процедурите. В залата за рехабилитация хаотично бях ночван към различни уреди от рехабилитатора. Позволих си да попитам имали методика за рехабикитация на болни от Паркинсон но не получих отговор, На другият ми въпрос има ли уреди за финна моторика на ръце отговора беше НЕ. На следващия ден ми беше казано, нали помнищ какво прави вчера прави го и днес.
На четвъртия ден заявих, че не жвлая повече да стоя в лечебното заведение, защото не намирах никаква полза от престоя ми там. Няма да описвам реакцията на персонала, но беше грозна.
Искам да задам въпрос - как о по ккъв начин СБР ххх, са получили възможност за работа по КП 262. Кой ще ми възстанови загубената възможност за рехабилитация, каквато наистина се нуждая
С Уважние
Румен Велев


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 15:15:36

Пациент с ТЕЛК за смяна на тазобедрена става
от: Деница Благоева Димитрова  
Дата: 14.02.2019 13:15:42

Здравейте, брат ми е на 24 години и преди две години му направиха трансплантация заради левкемия поради което мина на ТЕЛК. На него му дадоха 75 процента, които ние обжалихме и сега чакаме на минем на НЕЛК. От химиотерапията му откриха заболяване на двете тазобедрени
стави и се налага смяната им. Въпроса ми е може ли да кандидатства за някаква помощ от здравната каса, тъй като двете стави струват около 8000 лв.


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 15:21:15

Такса за преглед и болничен при GP
от: Анета Стоянова  
Дата: 14.02.2019 11:56:39

Здравейте,

Колко лева има право личния ми лекар да ме таксува за преглед и издаване на болничен лист?

В понеделник отидох при личния си лекар, тъй като имах грип. Тя ме прегледа и ми издаде болничен лист за 3 дни. За прегледа и болничния тя ме таксува 8лв. Каза ми че имало нов закон въведен след нова година за допълнителни такси. До този момчнт винаги съм плащала потребителска такса (2.90лв.) и това увеличение ме очуди.

Благодаря предварително!


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 13:54:35

клапа за хидроцефалия
от: Анна Масларова  
Дата: 14.02.2019 11:42:18

Здравейте имам въпрос касаещ майка ми,която бе оперирана преди 25 дни от менингиом вследствие на който има и хидроцефалия.След операцията хидроцефалията се влоши повече и се налага спешна операция за поставяне на клапа.Но финансово вече е непосилно за нас в предвид и плащането на скъпоструващите консумативи за предната операция.Та въпроса ми е дали НЗОК поема някъкъв вид клапа?В списъка за консумативите платени от здравната каса видях,че има такива,но не съм наясно.Ще съм много благодарна ако получа отговор понеже състоянието й се влошава ежеминутно.Благодаря!


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 14:58:46

Изследвания за дете
от: Ася Бойкова Йотова  
Дата: 14.02.2019 06:57:20

Здравейте интересува ме какви изследвания поема здравната каса за записване в детска градина. Понеже ми трябваше направление за чревни паразити, патогенни чревни бактерии и кръв и урина. Даде ми само за чревни паразити, защото другото не се поемало от здравната каса вярно ли е?


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 15:00:48

Промяна в пациентската информация
от: Диляна Чоролеева  
Дата: 13.02.2019 21:50:41

Здравейте,
В досието ми има 3 промени, отбелязани като "История на прегледите - амбулаторни листове", които смятам, че не са реални. Единственото ми посещение през 2018 при личния лекар е 24.10 т.е. 1 от отбелязаните 4 въведени "История на прегледите - амбулаторни листове". Каква е причината за останалите 3 промени?



Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 15:20:02

Ехография на щитовидна жлеза.
от: Вера Яначкова Дърева  
Дата: 13.02.2019 21:12:49

https://www.monitor.bg/bg/a/view/ehografijata-na-shtitovidnata-jleza-stava-bezplatna-101572
Трябва ли да се заплаща за Ехография на щитовидна жлеза след 01.01.2019.


Отговор от НЗОК   Дата: 15.02.2019 13:44:45