phone
Национален телефонен номер
0800 14 800

В рамките на кампания за активното включване на здравноосигурените в контрола върху изразходването на нашите пари за здраве, Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) изпрати писма на 700 произволно избрани пациенти.
         
Писмата съдържат информация за оказана и заплатена дейност на изпълнителите на медицинска помощ, договорни партньори на касата, за ползваната медицинска и дентална помощ от всеки за периода 2017 г. – 2018 г., отразена в информационната система на касата.
         
      За да се подобри ефективността на контрола върху изразходването на обществения ресурс, НЗОК очаква, ако пациентите установят разминаване в информацията, предоставена от касата и действително получената медицинска помощ, да се възползват от правото си, регламентирано в Закона за здравното осигуряване, да подават сигнали пред директора на съответната РЗОК/НЗОК, когато не са удовлетворени от медицинските дейности, свързани с оказаната медицинска помощ, като:
1. отчетена, но неизвършена медицинска дейност;
2. качество на медицинската помощ, което не съответства на критериите за качество, определени в националните рамкови договори;
3. отказан достъп до медицинска документация;
4. получени от изпълнител на медицинска или дентална помощ суми без правно основание;
5. поискани от изпълнител на медицинска или дентална помощ или от лечебно заведение суми, извън заплащаните от НЗОК за предоставени дейности.
 
          Сигнали може да се подават на електронен адрес grajdani@nhif.bg, на следните телефони: 02 9659 157, 02 9656 822, 02 9659 254, както и на адреса на Националната здравноосигурителна каса: 1407 София, ул. „Кричим“ №1.
       
         За всеки сигнал ще бъде извършвана проверка от контролните органи на НЗОК/РЗОК и ще бъдат предприети законово установените мерки.
 
         Напомняме, че – за да може всеки здравноосигурен да влиза в личното си медицинско досие и сам да контролира реално получената медицинска дейност, трябва да си извади универсален код за достъп (УКД), издаден от НЗОК/РЗОК.
      
        От април 2013 г., когато започва да работи новата функционалност на персонализираната информационна система на НЗОК, до момента 100 878 здравноосигурени граждани са се възползвали от тази възможност и са си извадили УКД.
 
         Достъпът до досието е възможен и с Персонален идентификационен код (ПИК) на Националната агенция на приходите, или с електронен подпис.