SMENIAVANE NA ISKUSVENA STAVA NA KOLIANOTO

От: I** S** Зададен на: 23/10/2018   Отговорен на: 26/10/2018

Въпрос

Maika mi triabva da si smeni iskustvenata stava na kolianoto . Kakva suma ot stoinosta na operaziata trabva da zaplati tia i kakva suma poema zdravnata kasa?

Отговор

Уважаема г-жо Софрониева,
При лечение по клинична пътека (в конкретния случай майка Ви ще постъпи в лечебно заведение за болнична помощ, сключило договор с РЗОК/НЗОК по клинична пътека № 218 „Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става“) НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата с назначаване на два контролни прегледа, задължително записани в епикризата, в рамките на 30 дни след изписването, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
За тези дейности пациентът не дължи нищо, с изключение на потребителската такса за болничен престой - по 5.80 лв. на ден – но не повече от 10 дни годишно, освен ако не е освободен от нея.
В клинична пътека № 218 е включено и поставянето на ставна протеза за колянна става.
НЗОК заплаща единствено за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, ако те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ. Списъкът е публикуван на сайта на НЗОК – www.nhif.bg - рубрика „За болници“ - меню „Лекарствени продукти и медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ“ - „Медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ“.
Най-подходящото медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. В зависимост от типа/вида на поставеното медицинско изделие, стойността на което се заплаща от НЗОК извън цената на клиничната пътека, НЗОК заплаща на лечебното заведение съответната сума до стойността, посочена срещу всяка една позиция в Списъка (напр. за колянна става - 2 970 лв., 2700 лв.) Ако пациентът поиска да му бъде поставено по-скъпо медицинско изделие, той доплаща сумата над тази, осигурена по здравна каса.
Болницата задължително издава финансови документи, в които е посочено за какво е плащането. Сумата, която се заплаща от НЗОК, се превежда на лечебното заведение, а не на пациента, след като вложеното медицинско изделие се отчете по определен ред.
Изрично уточняваме, че НЗОК няма законово основание да възстановява суми на здравноосигурени лица, тъй като институцията е в договорни отношения само с изпълнителите на медицинска помощ.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии